خبر فوری

 
هلاکت 12 تروریست طی عملیات نیروهای امنیتی در لکی مروت
کد خبر :1689669243

11:02 1401/11/19


برچسب ها : TTP, ارتش پاکستان, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, عملیات نظامی, لکی مروت, نیروهای امنیتی پاکستان, هلاکت تروریست ها,

روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR از کشته شدن 12 تروریست طی عملیات شب گذشته نیروهای امنیتی در شهرستان لکی مروت از ایالت خیبر خبر داد .


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR از کشته شدن 12 تروریست طی عملیات شب گذشته نیروهای امنیتی در شهرستان لکی مروت از ایالت خیبر خبر داد و گفت: این عملیات براساس اطلاعات دستگاه های امنیتی درحالی انجام گرفت که عناصر تروریستی سوار بر یک خودرو در حال فرار بودند.

به گفته سخنگوی ارتش ، طبق برنامه از قبل طرح ریزی شده، خودرویی برای فرار در اختیار تروریست ها قرار گرفته بود، اما نیروهای امنیتی با انجام عملیات موفقیت آمیز و به موقع، اقدام فرار تروریست ها را خنثی کردند و طی تبادل آتش، 12 تروریست کشته شدند. از نزد تروریست ها اسلحه، مواد منفجره و ارز افغان کشف شد.

وی خاطر نشان ساخت که نیروهای امنیتی با توجه به حضور عناصر تروریستی در منطقه، در حال انجام عملیات های پاکسازی بیشتر در منطقه می باشند.

از طرفی صفحه رسمی پلیس خیبر پختون خوا در توییتر ضمن تویتی نوشت: نیروی پلیس و ارتش طی عملیات موفقیت آمیز مشترک در لکی مروت، 12 تروریست از گروه اظهر الدین تحریک طالبان پاکستان TTP را کشتند. متهمان از لکی مروت به سمت تانک برای انجام عملیات درحال حرکت بودند. گروه اظهر الدین در لکی مروت در عملیات های تروریستی علیه نیروی پلیس نقش داشته است که یکی از این حملات در دسامبر 2022 انجام شد که درپی آن 6 نیروی پلیس به شهادت رسیدند.

این درحالی است که یکی از کاربران توییتر با انتشار عکسی مدعی شد که نیروهای امنیتی این افراد را در درگیری ساختگی به قتل رسانده اند. وی نوشت: "شب گذشته با بهانه عملیات موفقیت آمیز در لکی مروت، 12 تن از مجاهدین زندانی را با خارج کردن از زندان و اسارت به فجیع ترین طرز به شهادت رسانده اند."

 

شایان ذکر است این عملیات درحالی انجام گرفت که مورخه 30 ژانویه (10 بهمن) یک حمله انتحاری سنگین در منطقه قرمز شهرستان پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا انجام گرفته بود که در نتیجه این حمله تروریستی تعداد زیادی از نیروهای پلیس و حتی شهروندان جان باخته و زخمی شدند.

هرچند گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP ابتدا مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود اما بعد از مدتی خود را از این حمله تبرئه کرد؛ به گفته منابع خبری، تعدادی از منابع آگاه از قبل به این امر که این حمله از سوی گروه های تروریستی محلی انجام شده است، اشاره کرده بودند.

از چند ماه گذشته آمار حملات تروریستی در خاک پاکستان افزایش چشمگیری داشته است که بیشتر این حملات در ایالات بلوچستان و خیبر پختون خوا بروز داده اند.

به گفته منابع خبری، در روزهای اخیر حملات تروریستی مختلفی در خاک پاکستان رخ داده است که به دستور رهبری تحریک طالبان پاکستان موجود در افغانستان انجام شده اند. گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از نظر ایدئولوژی به طالبان افغانستان وابسته است و در سال گذشته میلادی بیش از 100 حمله درحالی از سوی این گروه تروریستی در خاک پاکستان انجام گرفت که مذاکرات میان پاکستان و تحریک طالبان که با میانجیگری شبکه حقانی طالبان افغانستان درحال انجام بود، در ماه اوت 2022 میلادی با شکست مواجه شد. پس از ناموفق بودن این مذاکرات تا مدتی آتش بس حاکم بود اما تحریک طالبان پاکستان مورخه 28 نوامبر 2022 میلادی (7 آذر 1401) ضمن پایان دادن به آتش بس ازسرگیری حملات در سراسر پاکستان خبر داده بود. 

ارسال نظر

 
1