خبر فوری

 

 

بغداد: به گزارش راز نیوز | رانا ثناءالله خان وزیر کشور پاکستان طی سفر به عراق با نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار وزیر کشور پاکستان با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، موضوعات مختلفی از جمله گسترش روابط و همکاری در زمینه های دفاعی و مبارزه با تروریسم میان دو کشور مورد بررسی و توافق دو طرف قرار گرفت.

رانا ثناءالله خان با بیان اینکه پاکستان برای روابط خو با عراق ارزش بسیاری قائل است، گفت: تعداد زیادی از شهروندان پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر می کنند.

در همین حال، بنا به در خواست رانا ثناءالله خان وزیر کشور پاکستان، نخست وزیر عراق با لغو هزینه روادید برای زائران پاکستانی موافقت نمود و سهمیه زائران پاکستانی در ایام اربعین حسینی (ع) از 50 هزار به 100 هزار نفر افزایش یافت.

در این نشست همچنین مقرر شد، تسهیلات الکترونیکی صدور ویزا به سرمایه گذاران پاکستانی ارائه گردد.

در ادامه این گفتگو، وزیر کشور خواستار آزادی زود هنگام پاکستانی هایی که به دلیل جرایم جزئی و اقامت بیش از حد در زندان های عراق زندانی هستند، شد و محمد شیاع السودانی در این زمینه دستوراتی به وزارت دادگستری عراق داد

در پایان این نشست، وزیر کشور همچنین به نمایندگی از محمد شهباز شریف از نخست وزیر عراق برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و در ادامه محمد شیاع السودانی اطمینان داد که به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.

وی همچنین پس از این دیدار، با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق به گفتگو و رایزنی در خصوص گسترش روابط و همکاری های دوجانبه میان دو کشور پرداخت.

در این گفتگو، مقامات هر دو کشور بر تقویت روابط و همکاری میان پاکستان و عراق به ویژه در زمینه های تجاری، دفاعی و فناوری اطلاعات تاکید و پافشاری نمودند.

در همین حال، رانا ثناءالله خان وزیر کشور پاکستان به روابط تاریخی و برادرانه میان دو کشور اشاره کرد و گفت: پاکستان و عراق هر دو افتخارات و رشادت های بسیاری را برای خود در جنگ با تروریسم به ثبت رسانده اند.

در پایان این دیدار عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق از خدمات ارزنده ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم ابراز قدردانی کرد و گفت: ارتش پاکستان با توانایی های بالا و منحصر به فرد خود، خدمات ارزنده ای در جنگ علیه تروریسم ارائه کرده است.

لازم به ذکر است که در نشست های رانا ثناءالله خان با مقامات عالی رتبه عراقی، عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز حضور داشت.

ارسال نظر

 
1