خبر فوری

 
رایزنی وزیر امور خارجه پاکستان با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق
کد خبر :1198702359

09:39 1400/03/09


برچسب ها : پاکستان و عراق, شاه محمود قریشی, فواد حسین, مصطفی الکاظمی, نخست وزیر عراق, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عراق,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در سفری سه روزه به عراق سفر نموده است در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه این کشور با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو نمود.


بغداد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در سفری سه روزه به عراق سفر نموده است در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه این کشور با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و بغداد و دیگر امور منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز داشت: روابط دو کشور پاکستان و عراق بر مشترکات و ارزش های مذهبی، فرهنگی و تاریخی استوار است.

وی افزود: پاکستان و عراق از ظرفیت های گسترده ای در زمینه افزایش سطح روابط در بخش های مختلفی همچون آموزش، کشاورزی، توسعه زیرساخت ها، فناوری اطلاعات و دفاعی برخوردارند که نیازمند توجه بیش از پیش مقامات و دولت های دو کشور است.

مصطفی الکاظمی در این میان بر ضرورت گسترش همکاری با پاکستان در بخش بهداشت و درمان تاکید ورزید.

شاه محمود قریشی در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: از درخواست عراق برای همکاری پاکستان در بخش انرژی استقبال می کنیم، وی همچنین پیشنهاد نخست وزیر عراق برای همکاری در بخش بهداشت و درمان را مورد استقبال قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین پیشنهاد تشکیل یک چارچوب جامع برای انجام مشاوره های سیاسی میان دو کشور را ارائه داد که از سوی نخست وزیر عراق مورد استقبال قرار گرفت.

قریشی در بخش دیگری از این دیدار نخست وزیر عراق را از تلاش های دوستانه پاکستان در جهت پیشبرد روند صلح افغانستان و برپایی صلح پایدار در این کشور و همچنین آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند، نقض گسترده حقوق بشر و خطرات پیش روی امنیت منطقه آگاه ساخت.

در این دیدار که فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز حضور داشت، شاه محمود قریشی دعوت عمران خان برای سفر به پاکستان را به نخست وزیر عراق ابلاغ نمود.

ارسال نظر

 
1