خبر فوری

 
دیدار شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با برهم صالح رئیس جمهورعراق
کد خبر :914770052

19:20 1400/03/08


برچسب ها : برهم صالح, بغداد, پاکستان و عراق, رئیس جمهور عراق, روابط دو جانبه, شاه محمود قریشی, عمران خان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفرش به عراق پس از دیدار با همتای خود، به دیدار با برهم صالح رئیس جمهور عراق در ساختمان ریاست جمهوری پرداخت.


بغداد : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفرش به عراق پس از دیدار با همتای خود، به دیدار با برهم صالح رئیس جمهور عراق در ساختمان ریاست جمهوری پرداخت.

در جریان این گفتگوها ، موضوعات مهم منطقه ای و جهانی از جمله روابط دو جانبه و ارتقا همکاری های بین دو کشور در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفرش به بغداد و در گفتگو با برهم صالح رئیس جمهورعراق اظهار داشت: فرصت های گسترده ای برای افزایش همکاری های دو جانبه بین پاکستان و عراق در زمینه های تجارت دو جانبه ، سرمایه گذاری ، ساخت زیرساخت ها ، آموزش ، کشاورزی، ظرفیت سازی و فناوری اطلاعات وجود دارد.

وزیر امور خارجه از طرف عمران خان نخست وزیر و مردم پاکستان بهترین آرزوها را برای رهبری و مردم عراق کرد و گفت که پاکستان و عراق روابط برادرانه عمیقی بر اساس هماهنگی های مذهبی، تاریخی و فرهنگی دارند. رابطه صمیمانه بین مردم این دو کشور روابط  دو جانبه را بیش از پیش تقویت می کند.

شاه محمود قریشی گفت: هر ساله بیش از دو هزار زائر از پاکستان ، متعلق به هر فرقه و مکتبی، برای زیارت به کربلا ، نجف و بغداد مشرف میشوند.

شاه محمود قریشی افزود : پاکستان بر جغرافیای اقتصادی خود تمرکز بیشتری دارد. در جریان این گفتگوها ، از روابط دفاعی پاکستان و عراق ابراز رضایت شد.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: نقض جدی حقوق بشر در فلسطین و جمو و کشمیر اشغالی مستلزم توجه فوری جامعه جهانی است.

شاه محمود در این بین ضمن ارائه اطلاعاتی از تلاش های دیپلماتیک پاکستان و تصویب قطعنامه کمیسیون تحقیقات آزاد در زمینه خشونت های اسرائیل در نشست ویژه شورای حقوق بشر به رئیس جمهور عراق توضیح داد و گفت: مسئله خاورمیانه و کشمیر و رویای صلح در جنوب آسیا بدون یک توافق عادلانه محقق نمی شود.

قریشی افزود: پاکستان متعهد است که به تلاش های آشتی جویانه خود برای صلح در منطقه ، از جمله روند صلح افغانستان ، ادامه دهد.

رئیس جمهور عراق از برنامه "پاکستان سرسبز" عمران خان نخست وزیر پاکستان برای تغییر اقلیم استقبال و بر لزوم همکاری بین دو کشور برای حفاظت از محیط زیست تأکید کرد.

برهام صالح رئیس جمهور عراق ، با ابراز بهترین آرزوها برای عمران خان نخست وزیر پاکستان ، از حمایت های رهبری و مردم پاکستان برای جلوگیری از شیوع همه گیر کرونا تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1