خبر فوری

 
دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با آیت الله العظمی حافظ بشیر نجفی
کد خبر :1870379262

12:43 1400/01/05


برچسب ها : آیت الله العظمی حافظ بشیر نجفی, پاکستان و عراق, دیدار, رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان, ژنرال ندیم رضا, نجف,

ژنرال ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با آیت الله العظمی حافظ بشیر نجفی در دفتر مرکزی ایشان در نجف دیدار و گفتگو کرد.


نجف: به گزارش راز نیوز | ژنرال ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با آیت الله العظمی حافظ بشیر نجفی در دفتر مرکزی ایشان در نجف دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی حافظ بشیر نجفی دام الظله با استقبال از رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان طی دیدار با وی فرمودند: حکومت پاکستان باید همکاری های اقتصادی با عراق را افزایش دهد و آن را اولین هدف اقتصادی خود بداند و قدم اول را برای افزایش روابط تجاری با عراق بردارد.

ایشان گفتند: کشور عراق در مقایسه با پاکستان یک کشور کوچک است اما خداوند نعمت های فراوانی مانند نفت و معادن اورانیوم را در این سرزمین قرار داده است. کشورهای بزرگ و قدرتمند جهان برای کسب منافع تلاش می کنند روابط خوبی با عراق داشته باشند. بنابر این پاکستان نیز باید اقدام کرده و روابط خود با عراق را افزایش دهد.

ایشان همچنین فرمودند: من از جانب خود به مقامات عالی عراق پیشنهاد دادم که روابط اقتصادی و صنعتی خود با پاکستان را افزایش دهند زیرا پاکستان به دلیل فراهم کردن نیاز های عراق با قمیت مناسب و پایین، بهتر می تواند این کشور را در زمینه های مذکور یاری کند.

ایشان همچنین با تاکید بر لزوم افزایش هرچه بیشتر روابط اقتصادی و صنعتی بین پاکستان و عراق پیشنهاد کردند که پاکستان اجناسی مانند برنج را با قیمت ارزان تر از سایر کشورها به عراق فروخته و از نعمت های فراوان این کشور مانند نفت و دیگر منابع استفاده کرده و نیازهای خود به آن ها را برآورده کند.

ایشان همچنین گفتند که پاکستان می تواند با صرف هزینه و زمان اندک شرکت های صنعتی خود را در عراق راه اندازی کرده و علاوه بر ایجاد اشتغال برای شهروندان عراقی از منافع اقتصادی آن بهره مند شود.

در پایان این دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان از آیت الله العظمی حافظ بشیر نجفی به خاطر در اختیار قرار دادن وقت با ارزش ایشان برای دیدار با خود تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1