خبر فوری

 
توافق پاکستان و عراق بر استفاده از تجارب یکدیگر در زمینه مقابله موثر با تروریسم
کد خبر :480331173

10:07 1400/03/09


برچسب ها : پاکستان و عراق, شاه محمود قریشی, عثمان الغانمی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر کشور عراق,

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با وزیر کشور عراق ابراز داشت: پاکستان و عراق می توانند از تجارب یکدیگر در زمینه مقابله موثر با تروریسم بهره مند شوند.


بغداد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با وزیر کشور عراق ابراز داشت: پاکستان و عراق می توانند از تجارب یکدیگر در زمینه مقابله موثر با تروریسم بهره مند شوند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه عراق در دومین روز سفر به این کشور با عثمان الغانمی وزیر کشور عراق دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مشترک مورد علاقه منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و عراق ابراز داشت: دو کشور دوست و برادر دارای روابطی با ریشه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی می باشند، مردم پاکستانی وابستگی قلبی عمیقی از لحاظ مذهبی با عراق دارند.

وی با اشاره به سفر سالیانه بیش از 200 هزار زائر پاکستانی از مذاهب مختلف به عراق خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه جامع نخست وزیر پاکستان به منظور کاهش مشکلات پیش روی زائران و فراهم نمودن تسهیلات لازم برای آنان در حال تهیه خط مشی مدیریت زائران هستیم و در این زمینه نیازمند همکاری دولت عراق برای اجرای موثر خط مشی مدیریت زائران خواهیم بود.

وی همچنین خواستار تسهیل روند صدور روادید ورود به عراق برای زائران پاکستانی و توجه بیش از پیش مقامات عراقی به این موضوع شد.

شاه محمود قریشی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با وزیر کشور عراق تصریح کرد: پاکستان نیز همانند عراق برای ریشه کن نمودن تروریسم یک جنگ طولانی را پشت سر گذرانده است و پاکستان خسارت های مالی و جانی وسیعی را در جنگ با تروریسم متحمل شده است، دو کشور می توانند از تجارب یکدیگر در زمینه مقابله با تروریسم بهره مند شوند.

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه پاکستان، از تلاش ها و همکاری پاکستن برای کمک رسانی به شهروندان عراقی در زمان شیوع ویروس کرونا تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1