خبر فوری

 
توافق وزرای امور خارجه پاکستان و عراق در زمینه تقویت همکاری های دوجانبه
کد خبر :1314567764

14:48 1400/03/08


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و عراق, جنایات, رژیم صهیونیستی, شاه محمود قریشی, فلسطین, فواد حسین, نقض حقوق بشر, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عراق, کشمیر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که روز گذشته طی سفری سه روزه عازم بغداد شده بود، با همتای عراق ی خود دیدار کرد. طرفین در این دیدار در زمینه تقویت همکاری های دوجانبه در سطح بین المللی توافق کردند.


بغداد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که روز گذشته طی سفری سه روزه عازم بغداد شده بود، با همتای عراق ی خود دیدار کرد.

براساس گزارش، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق از همتای پاکستانی خود استقبال کرد و در این بین جمله های تهنیتی میان دو طرف رد و بدل شد. طی دیدار میان مقامات دو کشور، در خصوص تعاملات دوجانبه، گسترش همکاری های دوطرفه و امور مورد علاقه به ویژه امور منطقه ای رایزنی انجام شد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن تشکر از همتای عراقی خود بابت دعوت و میزبانی با اخلاص، با برجسته سازی اهمیت روابط با عراق برای پاکستان، اظهار داشت که روابط برادرانه میان دو کشور براساس ارزش های مساوی تاریخی، مذهبی و فرهنگی استوار هستند. ما اولویت های جغرافیایی سیاسی خود را به جغرافیایی اقتصادی تبدیل کرده ایم. میان دو کشور به همراه بخش های تجارت، سرمایه گذاری، آموزش، تکنولوژی و زیرساخت، در دیگر بخش ها نیز فرصت های همکاری بیشماری وجود دارد. پاکستان یک بازار نوظهور با جمعیت 220 میلیون نفره ای است که از ظرفیت بالای سرمایه گذاری برخوردار است.

شاه محمود قریشی در ادامه ضمن ابراز تمایل برای برگزاری هرچه سریعتر نهمین نشست کمیسیون مشترک وزارتی پاکستان و عراق JMC به منظور مشورت تفصیلی در زمینه امور دوجانبه، گفت: جای خوشحالی است که تاکنون 63 دیپلمات عراقی آموزشهای دیپلماتیک را از آکادمی خدمات خارجی پاکستان دیده اند. پاکستان به همراه افغانستان، در دیگر تلاش های صلح در منطقه شریک است و دو کشور پاکستان و عراق می توانند در زمینه مبارزه با تروریسم از تجربیات یکدیگر مستفیض شوند.

قریشی با ستودن قربانیان غیرقابل فراموش شدنی مردم عراق علیه تروریسم، همتای عراقی خود را از موضع پاکستان در خصوص جنایات ضد بشری درحال جریان در کشمیر و فلسطین، آگاه کرد و گفت: از قطعنامه مصوب در جلسه ویژه شورای حقوق بشر برای تحقیق بی طرفانه و مستقل جنایات علیه فلسطینی ها، استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این دیدار حل مسالمت آمیز و عادلانه مسائل کشمیر  برای احیای صلح پایدار در آسیای جنوبی و مسئله فلسطین برای خاورمیانه را ضروری دانست و گفت: پاکستان برای کمک به برادران عراقی سه هواپیما حامل تجهیزات پزشکی در زمان شیوع کرونا به عراق ارسال کرد.

 گفتنی است وزرای امور خارجه دو کشور بر ضرورت اتخاذ استراتژی مشترک در سطح بین المللی به منظور مبارزه با شیوع وبای کرونا، تاکید کردند. همچنین دو طرف به همراه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی، در زمینه گسترش همکاری های دوجانبه در سطوح بین المللی توافق کردند.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق از همتای پاکستانی خود و رهبری این کشور بابت کمک های پزشکی قدردانی و تشکر کرد .

ارسال نظر

 
1