خبر فوری

 
اسرائیل: زلفی بخاری درپی اقدامات امارات در نوامبر به اسرائیل سفر کرده بود
کد خبر :1954462874

13:54 1400/04/07


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, تل آویو, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان, زلفی بخاری, سید ذوالفقار عباس بخاری, موساد,

خبرگزاری اسرائیلی "اسرائیل هیوم" طی خبری ضمن افشاگری سفر دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در ماه نوامبر به تل آویو، نوشت: زلفی بخاری (سید ذوالفقار بخاری) مشاور و دستیار ارشد عمران خان نخست وزیر پاکستان هفته آخر ماه نوامبر سفر مختصری به اسرائیل انجام داده بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری اسرائیلی "اسرائیل هیوم" طی خبری ضمن افشاگری به نقل از یک مقام پاکستانی، در مورد سفر دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در ماه نوامبر به تل آویو، نوشت: زلفی بخاری (سید ذوالفقار بخاری) مشاور و دستیار ارشد عمران خان نخست وزیر پاکستان هفته آخر ماه نوامبر سفر مختصری به اسرائیل انجام داده بود.

براساس این گزارش، این مشاور نخست وزیر پاکستان تابعیت انگلیس دارد و با پاسپورت انگلیس به اسرائیل سفر کرده و وارد تل آویو شده بود. وی در این سفر مختصر خود با رئیس موساد (سازمان اطلاعاتی اسرائیل) دیدار کرده بود.

در این گزارش آمده است که زلفی بخاری در این سفر خود همچنین با مقامات ارشد اسرائیل در وزارت امور خارجه نیز دیدار و پیام خصوصی عمران خان نخست وزیر پاکستان را ابلاغ کرده بود. این سفر از طریق تلاش های امارات صورت گرفت، امارات متحده عربی ، اسرائیل را به رسمیت شناخته است. براساس این گزارش، مقامات اسرائیل این سفر را تایید کرده اند.

در ادامه بیان شد که این اطلاعات در چارچوب رزمایش دریایی نیروهای پاکستان و اسرائیل در دریای سیاه تحت نظارت آمریکا و اوکراین، منتشر شده است و نیروی دریایی پاکستان به عنوان ناظر در این تمرینات شرکت خواهد کرد. به جز پاکستان، کشور های اسلامی مصر، امارات متحده عربی، مراکش، تونس و ترکیه نیز در این رزمایش دریایی شرکت خواهند کرد.

همچنین ویراستار بخش انگلیسی خبرگزاری هاآرتص ضمن نشر این خبر در توییتر خود نوشت: "این خبرگزاری ابراز داشت که ارتش اسرائیل مجوز داده است تا این خبر را که : "دستیار ویژه عمران خان نخست وزیر پاکستان به اسرائیل سفر کرده و با رئیس موساد دیدار کرده بود" را منتشر کنیم. به گفته منبعی از پاکستان"

از طرفی سرل المیده روزنامه نگار پاکستانی در پیام توییتری خود ضمن پرداختن به این موضوع، نوشت: ما استوری خبرگزاری اسرائیل را با ترجمه از طریق ترجمه گر گوگل خواندیم، زلفی بخاری با پیام عمران خان رفت و با مقامات اسرائیل دیدار کرد و این از طریق فشار امارات انجام پذیرفت، اسلام آباد باید شفاف سازی کند که چه کسی این خبر را درز داده و چرا این انجام شد؟

 

این درحالی است که زلفی بخاری مشاور اسبق نخست وزیر پاکستان ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت که من نمی دانم این منبع تخلیلی چیست، اما من به اسرائیل سفر نکرده ام.

 

 

بخوانید:  "عمران خان سرانجام تصمیم گرفت دستیار نزدیک خود را از خارج از کشور فراخواند تا پیام حساس پاکستان را به اسرائیل منتقل کند"

                   اسرائیل هیوم: مشاور مقام ارشد یکی از کشور های بزرگ اسلامی آسیا به تل آویو سفر کرده است

                  آیا پاکستان در حال زمینه سازی برای آغاز روابط با اسرائیل است؟

                 سفر هیئت سیاسی اسرائیلی در دوران نواز شریف به پاکستان

 

ارسال نظر

 
1