خبر فوری

 
​ توافق اسلام آباد و بغداد بر توسعه مناسبات دوجانبه در سفر بلاول بوتو زرداری به عراق
کد خبر :679263698

10:57 1402/03/16


برچسب ها : بغداد, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و عراق, فواد حسین, نشست خبری, نشست مطبوعاتی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عراق,

وزیر امور خارجه پاکستان که در سفری رسمی به عراق رفته است در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود از توافق برای توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه دو کشور خبر داد.


بغداد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان که در سفری رسمی به عراق رفته است در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود از توافق برای توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه دو کشور خبر داد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که در سفری سه روزه در عراق به سر می‌برد روز گذشته پس از دیدار با دکتر فواد حسین همتای عراقی خود در بغداد به همراه وی در نشست مشترک مطبوعاتی به گفتگو پرداخت.
وی در این نشست خبری اظهار داشت: سفر به کشور برادر و دوست عراق باعث خرسندی برای من است، من به طور ویژه از دکتر فواد حسین تشکر می‌کنم که از من برای سفر به این کشور زیبا دعوت نمودند، کشوری که جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد. مادر من شهید بینظیر بوتو نگاه بسیار محترمانه‌ای به عراق داشتند.
وی افزود: من با هدف فعال‌سازی مجدد روابط برادرانه خود با عراق و برقراری روابط مبتنی بر احترام متقابل و بنیان‌های مستحکم سازمانی و منفعت بخش به اینجا آمده‌ام، من خواهان تبدیل روابط دوجانبه به مناسبات منفعت بخش اقتصادی هستم. در جریان این سفر در راستای تحکیم روابط در بخش‌های مختلف توافقنامه‌های دوجانبه گوناگونی به امضا خواهد رسید.
وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست خبری تصریح کرد: مردم عراق نیز همچون پاکستان عزم مستحکم و ثبات قدمی خود در مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن را به نمایش گذاشتند، هر دو ملت ما برای دستیابی به این موفقیت جان فشانی و ایثارگری بزرگی را به خرج دادند که منافع آن در منطقه و خارج از آن قابل مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: دو کشور همواره در بسترها و مجامع مختلف بین‌المللی چندجانبه در کنار یکدیگر حضور داشته‌اند، هدف از همکاری‌های دفاعی رو به افزایش میان دو کشور برقراری امنیت، ثبات و آرامش در منطقه است.
بلاول بوتو زرداری در ادامه با اشاره به توافق دو کشور برای راه اندازی کنسولگری پاکستان در شهر نجف اشرف آن را مایه خرسندی دانست و گفت: ما در خصوص امضای سند یادداشت تفاهم همکاری در زمینه اسکان و ارائه تسهیلات به زائران گفتگو کردیم و من ان شاء الله در جریان سفر خود این توافقنامه را امضا خواهم کرد. من راه اندازی مرکز زائران در شهر کربلا با هدف ارائه تسهیلات به زائران پاکستانی را نیز به شما اطلاع می‌دهم.
وی افزود: امیدوارم سفر من به هموارسازی مسیر در جهت توسعه روابط به ویژه میان بخش خصوصی، رسانه، آکادمی و محققان دو کشور کمک نماید، نیروی انسانی پاکستان به دلیل عملکرد، توانمندی و همت بالای خود در تمام جهان شهرت دارد و ما نسبت به توسعه مسیرهای همکاری در جهت توسعه پایدار دو کشور امیدوار هستیم.
وی گفت: عتبات مقدس موجود در عراق از احترام و قداست ویژه برای مردم من برخوردار است، ما امیدواریم بیش از پیش فرصت زیارت این مقامات مقدسه برای زائران پاکستانی فراهم گردد.
بلاول بوتو زرداری تصریح کرد: عراق دوست نزدیک ما بوده و خواهد ماند، ما عراق را شریک خود در دستیابی به امنیت، توسعه و آبادانی می‌دانیم.

ارسال نظر

 
1