خبر فوری

 
"ایالات متحده همیشه از پاکستان در زمینه ثبات اقتصادی حمایت خواهد کرد "
کد خبر :493402907

16:05 1403/02/26


برچسب ها : USAID, آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده, اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, روابط دو جانبه, مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا در پاکستان, واشنگتن, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

مدیر کشوری آژانس توسعه بین المللی آمریکا USAID طی دیدار با وزیر اقتصادی پاکستان، اطمینان داد که دولت ایالات متحده همیشه برای حمایت از پاکستان در دستیابی به اهداف اقتصادی و توسعه ای همکاری لازم را خواهد داشت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| احد خان چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان به شراکت طولانی مدت و راهبردی پاکستان و ایالات متحده آمریکا اذعان کرد.

خانم ویرایا کیت ساموونگسیری مدیر ماموریت آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در پاکستان روز گذشته با احد خان چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد.

وزیر فدرال از حمایت ایالات متحده از سیل زدگان 2022 قدردانی کرد و بر اهمیت کمک های اقتصادی ایالات متحده به پاکستان در بخش های مختلف مانند انرژی، رشد اقتصادی، تاب آوری، آموزش، بهداشت و کنترل مواد مخدر تاکید کرد.

وی همچنین در مورد جنبه های مختلف توافقنامه کمک به اهداف توسعه که یک توافقنامه توسعه ای است و پس از حدود 13 سال بین دو کشور امضا شد، گفتگو کرد.

وزیر ضمن ابراز قدردانی از دولت ایالات متحده و USAID برای حمایت مستمر از دولت پاکستان به منظور ارتقای اجتماعی-اقتصادی این کشور، از تعهد پاکستان به همکاری نزدیک با USAID برای تطبیق و بازنگری موثر پروژه های در حال انجام و تقویت بیشتر روابط دوجانبه، اطمینان داد.

مدیر کشوری ماموریت ضمن تقدیر از وزیر فدرال، بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده در حمایت از پاکستان، از طریق کمک های توسعه، در زمینه های اولویت دار مورد توافق دوجانبه مانند رشد اقتصادی مقاوم در برابر آب و هوا، حکومت دموکراتیک فراگیر و پاسخگو، و جمعیت سالم تر و تحصیل کرده تر، تاکید کرد.

وی همچنین وزیر را از پیشرفت پروژه های توسعه ای جاری که توسط دولت ایالات متحده از طریق USAID تمویل می شود، آگاه کرد.

او اطمینان داد که دولت ایالات متحده همیشه برای حمایت از پاکستان در دستیابی به اهداف اقتصادی و توسعه ای همکاری لازم را خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1