خبر فوری

 
هشت کشته و زخمی از نیروهای امنیتی پاکستان در حملات تی تی پی در بلوچستان و خیبر پختون خوا
کد خبر :444314834

14:08 1402/05/26


برچسب ها : TTP, بلوچستان, پذیرش مسئولیت حمله, پشین, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, حملات تروریستی, خیبر ایجنسی, وزیرستان شمالی,

درپی عملیات های تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بلوچستان و خیبر پختون خوا، هشت نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند.


خیبر پختون خوا:  به گزارش راز نیوز| محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP در بیانیه های مختلفی مسئولیت حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی در نقاط مختلف از ایالات بلوچستان و خیبر پختون خوا را برعهده گرفت.

به گفته خراسانی: مجاهدین مورخه 15 اوت-24 مرداد در نزدیکی میدان کوهی بخش باره شهرستان خیبر ایجنسی یکی از نیروهای دایره مبارزه با تروریسم CTD به نام انعام خان را درحالیکه وی درحال رفتن به سمت پاسگاه بود، هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

وی افزود: نیروهای تحریک طالبان مورخه 14 اوت-23 مرداد با سلاح تک تیرانداز به پاسگاه بوبلی بخش گریوم واقع در وزیرستان شمالی حمله کرده و دو نظامی را به هلاکت رساندند.

سخنگو بیان داشت که مجاهدین شب 25 مرداد طی عملیات چریکی یک پاسگاه نظامی در منطقه پسته ونی در کرم ایجنسی را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن یک تن شد. وی تصریح داشت که در این حمله از نارنجک دستی، راکت و سلاح لیزری استفاده شد. همچنین یک دوربین نیز منهدم کردند.

وی بیان داشت: نیروهای تحریک طالبان مورخه 14 اوت-23 مرداد یک پاسگاه نظامی در منطقه رزمک در وزیرستان شمالی را با سلاح تک تیرانداز هدف قرار داده و ضمن قتل یک نظامی، یک دوربین را نیز منهدم کردند.

محمد خراسانی در پیامی با برعهده گرفتن مسئولیت حمله به نیروی پلیس در کلاچی مورخه 25 مرداد، اظهار داشت که مجاهدین در منطقه بد واقع در میان کلاچی و دیره، یک کمین موفقیت آمیز علیه خودروی نیروی پلیس و یک خودروی زرهی انجام دادند. در این حمله تعدادی از نیروی های پلیس کشته و زخمی شدند.

وی همچنین مسئولیت دو حمله علیه نیروی پلیس و لیویز در ایالت بلوچستان را برعهده گرفت و گفت: نیروهای تحریک طالبان روز 25 مرداد پس از آنکه یک نیروی پلیس به نام عبدالغفور کاکر را به ضرب گلوله در میدان سرخاب شهر پشین هدف قرار داده و به هلاکت رساندند، عملیات دیگر را با پرتاب نارنجک دستی به سوی پاسگاه نیروی لیویز در روستای علیزئی پشین انجام دادند که منجر به زخمی شدن چندین نیرو شد.

ارسال نظر

 
1