خبر فوری

 
منابع غیر رسمی: حمله هوایی پاکستان به خاک افغانستان
کد خبر :1907639184

06:59 1402/12/28


برچسب ها : TTP, پاکستان و افغانستان, پکتیکا, تحریک طالبان پاکستان, حمله هوایی, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, ولایت خوست, کابل,

به گزارش منابع غیررسمی، نیروی هوایی ارتش پاکستان در حمله ای به خاک افغانستان، اهداف مورد نظر مرتبط با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را هدف قرار داده است.


کابل: به گزارش راز نیوز| گزارش های غیر رسمی منتشر شده حاکی از حملات نیروی هوایی پاکستان به اهداف مورد نظر مرتبط با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان، است.

گفته می شود که محل اقامت شخصی به نام عبدالله شاه در منطقه لامان افغانستان که وابسته به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP است، هدف حمله هوایی قرار گرفته است. درپی این حمله صدای انفجار از سه نقطه شنیده شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در رابطه با این موضوع بیان داشت: درحال حاضر درحال بررسی و ارزیابی وضعیت هستیم و جزئیات متعاقبا اعلام خواهد شد.

براساس جزئیات منتشر شده، نیروی هوایی پاکستان دو منطقه به نام های لاما و پاسا واقع در ولایت های خوست و پکتیکا ی افغانستان متصل با منطقه مرزی شهرستان های وزیرستان شمالی و جنوبی پاکستان را هدف حملات قرار داده است.

در منطقه لامان استان پکتیکا محل اقامت فرمانده عبدالله شاه ملقب به توبگر هدف قرار گرفته است. وی از اهالی منطقه شکتوئی وزیرستان جنوبی پاکستان می باشد. منابع تحریک طالبان پاکستان حمله به محل اقامت عبدالله شاه، را تایید کرده و گفته اند که منزل وی به ویرانه تبدیل شده است.

این حمله هوایی درحالی صورت گرفته است که در حمله دو روز قبل تروریست های تحریک طالبان پاکستان به نظامیان ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی، در مجموع 7 نظامی از جمله 2 درجه دار کشته شدند.

تکمیلی:

برخی منابع مدعی شده اند که مقامات طالبان افغانستان در گروه های واتساپ، از نیرو های خود خواسته اند تا هیچگونه اظهار نظری در خصوص حملاتی که پیش از آغاز صبح امروز در مناطق مرزی با پاکستان صورت گرفته است، انجام ندهند.

به گزارش منابع خبری: یکی از نیروهای تحریک طالبان پاکستان با تایید این حملات، اظهار داشت: چهار حمله ساعت 4 صبح امروز (دوشنبه) انجام شد درحالیکه هیچگونه خسارتی به نیروهای تحریک طالبان وارد نیامده است. 

پیام ویدیویی فرمانده عبدالله شاه

ویدیویی در حال منتشر در فضای مجازی است که گوینده در ویدیو خود را فرمانده عبدالله شاه محسود معرفی کرده و ضمن رد کردن حضور خود در افغانستان، بیان می کند که وی فرمانده یکی از گروه های زیر مجموعه تحریک طالبان پاکستان در منطقه شکتوئی وزیرستان جنوبی می باشد.

وی اظهار داشت: امروز هفتمین روز از ماه رمضان و مورخه 18 مارس 2024 میلادی است و تمامی پروپاگاندا هایی که علیه من از سوی دشمن در حال انجام است، کذب و بی اساس می باشد؛ فعالیت ما از گذشته در منطقه دره شوال وزیرستان جنوبی است و در این منطقه حضور داشتیم.

 

ارسال نظر

 
1