خبر فوری

 
کابینه فدرال پاکستان موافقت خود با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با ایران را اعلام کرد
کد خبر :1488146349

15:21 1403/02/02


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, پاکستان و ایران, تفاهمنامه, رئیس جمهور ایران, مرز ریمدان_گبد, مرز مشترک, منطقه ویژه اقتصادی,

کابینه دولت فدرال پاکستان با تشکیل منطقه ویژه اقتصادی مشترک با ایران در مرز ریمدان-گبد موافقت کرده است که تفاهمنامه آن در سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد امضاء خواهد شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| درپی سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد که به عنوان آغازگر دور جدیدی از روابط اقتصادی میان دو کشور همسایه و برادر اسلامی پاکستان و ایران شمرده می شود، طرفین تصمیم به تشکیل منطقه ویژه اقتصادی مشترک اتخاذ کرده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده: کابینه دولت فدرال پاکستان با امضای یادداشت تفاهمی در این زمینه موافقت خود را اعلام کرده است که انتظار می رود در سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، این تفاهمنامه امضاء شود.

منابع دولتی پاکستان گفته اند که کابینه فدرال در مورد پیش نویس تفاهم نامه با ایران موافقت کرده است و این تفاهمنامه در سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان امضاء می شود.

به گفته این منابع، دو کشور پیش نویس یادداشت تفاهم را نهایی کرده اند؛ منطقه ویژه اقتصادی مشترک پاکستان و ایران در سطح دولت به دولت در مرز ریمدان - گبد ایجاد می شود.

گفتنی است ایجاد منطقه ویژه اقتصادی روابط اقتصادی دو کشور را بیش از پیش گسترش خواهد داد.

این منابع تصریح کردند: پاکستان پتانسیل بالایی برای صادرات به ایران دارد و می تواند منسوجات، محصولات کشاورزی، داروسازی، محصولات آهن و فولاد را به ایران صادر کند.

به همین ترتیب می توان با ایجاد صنایع جایگزین واردات در منطقه ویژه اقتصادی مشترک، فشار بر حساب جاری را کاهش داد.

ارسال نظر

 
1