خبر فوری

 
بیانیه تحریک طالبان پاکستان مبنی بر انتقام گیری از جنبش حفاظت پشتون
کد خبر :1354645692

15:17 1403/07/24


برچسب ها : PTM, TTP, ایالت خیبر پختون خوا, بیانیه, تحریک طالبان پاکستان, تهدید, جنبش حفاظت از پشتون, حمله تروریستی, منظور پشتین,

گروه تروریستی تی تی پی پس از اولتیماتوم 60 روزه منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM به ارتش و این گروه جهت خروج از منطقه خیبر پختون خوا، دستور حمله و انتقام گیری را صادر کرده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP که پیش از برگزاری "جرگه ملی پشتون" از جنبش حفاظت از پشتون PTM اعلام حمایت کرده بود، اکنون پس از اظهارات منظور پشتین رهبر این جنبش برای خروج ارتش و تروریست های تی تی پی ظرف مدت دو ماه از منطقه خیبر پختون خوا، طی اعلامیه ای تهدید به انتقام کرده است.

تی تی پی در اعلامیه خود نوشت: همانطور که مشخص است، تحریک طالبان پاکستان برای احقاق حقوق مردم مظلوم پختون خوا گام های بلند و عملی برداشته است. در همین راستا، تحریک طالبان پاکستان به احترام و همبستگی با جرگه قومی پشتون، از 9 تا 13 اکتبر 2024 (18 تا 22 مهر) در منطقه قبایلی خیبر علیه دشمن اعلام آتش بس کرده بود. متأسفانه این جرگه فریبی برای مردم پشتون بود که صد در صد به نفع ارتش پاکستان تمام شد. منظور پشتین رئیس «جنبش حفاظت از پشتون» و پیروانش از طالبان خواستند تا مناطق پختون خوا و قبایلی را ترک کنند و 60 روز مهلت داده اند.

این گروه تروریستی در ادامه این اولتیماتوم را مطابق با تمایل دیرینه و طرح ارتش پاکستان عنوان کرد و مدعی شد که ارتش با خارج کردن مجاهدین از منطقه، می خواهد منابع مردم بیگناه را به اشغال خود درآورد و تنها این تحریک طالبان است که برای ارتش خطر دارد.

در این بیانیه گفته شد که تصمیم منظور پشتین در جرگه شفاف است و آنها می خواهند راه را برای اشغال منطقه خیبر پختون خوا به دست ارتش هموار سازند. نهادهای حاکمیت پاکستان همواره به دنبال ایجاد فضایی بوده اند تا مجاهدین و مردم پشتون را مقابل یکدیگر قرار دهند. تا جاییکه صحبت از بیرون راندن مجاهدین از منطقه است، باید بگوییم که افراد کوچکی همچون منظور پشتین و فرزندان او توانایی انجام این کار را ندارند، زیرا تحریک طالبان پاکستان از زمانیکه رهبری پی تی ام از جمله منظور پشتین وجود نداشتند، برای مقابله با حاکمیت دست نشانده امپریالیسم فرنگی و ارتش دلار خور، سلاح به دست گرفته است.

« همانطور که PTM آتش بس پنج روزه و دست دوستی ما را رد کرده است، تحریک طالبان پاکستان (TPP) تصمیم گرفته است که به آتش بس پایان داده و علیه جنبش حفاظت پشتون، سازمانی که برای نهادهای ظالم و موذی پاکستان کار می کند، اعلام انتقام کند. برای همین به تمامی مجاهدین دستور داده می شود هر کجا که هر یک از رهبران این جنبش را دیدند، به زندگی آنها پایان دهند. »

در پایان این گروه تروریستی متذکر شد که ان شاء الله به زودی این روند ظلم علیه قوم پشتون به پایان می رسد.

 

ارسال نظر

 
1