خبر فوری

 

بغداد: به گزارش راز نیوز | عراق می خواهد جنگنده های چند منظوره JF-17 تندر را از ستاد نیروی هوایی ارتش پاکستان خریداری کند.

بر اساس جزئیات، عراق آماده خرید جنگنده های JF-17 تندر از پاکستان است همچنین عراق چهارمین کشوری خواهد بود که از پاکستان جت های جنگنده خریداری می کند.

در کنار این، پاکستان 12 هواپیمای آموزشی سوپر مشاق تندر دیگر را نیز به عراق خواهد فروخت.

این توافقات در سفر ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان به عراق و دیدار با یک هیئت بلندپایه به سرپرستی سپهبد احمد داوود سلمان دبیر کل وزارت دفاع و سپهبد شهاب جاهد علی فرمانده نیروی هوایی این کشور، صورت گرفت.

در این دیدار بر تعهد به ارتقای همکاری بین دو کشور برادر با تمرکز ویژه بر آموزش و توسعه در صنعت هوانوردی تأکید شد.

دبیر کل وزارت دفاع و فرمانده نیروی هوایی عراق از تلاش های نوآورانه و بومی سازی نیروی هوایی پاکستان تحت رهبری فعلی قدردانی کردند.

در ادامه این نشست، ارتشبد ظهیر احمد بابر بر حمایت بی دریغ نیروی هوایی پاکستان از ظرفیت سازی نیروی هوایی عراق، ارائه برنامه های آموزشی جامع برای خلبانان عراقی از پایه تا تاکتیکی، تأکید کرد.

وی همچنین به مقامات عراقی اطمینان داد که نیروی هوایی ارتش پاکستان به ارائه آموزش و پشتیبانی فنی به نیروی هوایی عراق برای برآوردن نیازهای نیروی هوایی خود ادامه خواهد داد.

برگزاری دوره هایی از قبیل آموزش خدمه هواپیمای عراقی در مدرسه معتبر مربیان پرواز نیز مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت زیرا آنها را قادر می سازد تا مربیان واجد شرایط پرواز شوند و افسران عراقی را در دانشکده دفاع هوایی آموزش دهند.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان به تحویل اخیر 12 هواپیمای آموزشی سوپر مشاق به نیروی هوایی عراق و تایید تحویل 12 فروند دیگر در آینده اشاره کرد.

فرماندهان همچنین در پایان این نشست توافق کردند که راه های گسترش همکاری میان دو کشور را بررسی کنند و به همین مناسبت قرار شد در خصوص برنامه جنگنده های JF-17،، یک هیئت بلندپایه از عراق به زودی از پاکستان بازدید کند.

در همین حال، روابط عمومی نیروی هوایی ارتش پاکستان اعلام کرد: سفر رئیس ستاد هوایی به عراق نقطه عطف مهمی در همکاری دیرینه پاکستان و عراق است که نوید رشد و همکاری متقابل در حوزه هوانوردی را می دهد.

ارسال نظر

 
1