خبر فوری

 
گسترش دایره فعالیت های عناصر تکفیری جهت تشدید تفرقه گرایی از تحصن گرفته تا دعوت به حضور در فضای مجازی
کد خبر :530206031

14:49 1400/01/08


برچسب ها : افراد تکفیری, تروریست, تروریسم, تیراندازی, سپاه صحابه, شیعه, شیعیان پاکستان, گلگیت بلتستان, لشکر جهنگوی, نلتر بالا, نلتر پائین,

فعالیت های عناصر تکفیری تروریستی و سرکرده های آن در فضای مجازی پاکستان جهت فضا سازی مجدد به منظور تشدید تفرقه گرایی و ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی در پاکستان...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عناصر تکفیری تروریستی ضد شیعی پاکستان چون سپاه صحابه، لشکر جهنگوی و غیره پس از ناکامی خود به منظور تشدید تفرقه گرایی و افزایش حملات علیه شیعیان در سراسر پاکستان  در ماه محرم، هم اکنون مجددا با تغییر جهت یک مسئله خصومت شخصی در منطقه نلتر گلگیت به سمت مولفه مذهبی، با برگزاری تظاهرات و تحصن سعی دارند مجددا از این فرصت پیش آمده به منظور تشدید مجدد تفرقه گرایی و حملات علیه شیعیان در سراسر پاکستان نهایت استفاده را کنند.

البته ناگفته نماند که طی اقدامات این عناصر تکفیری-تروریستی در ماه محرم، به چندین روستای شیعیان در ایالت پنجاب، حسینیه ها و دسته های عزاداری حملاتی از جانب این افراد صورت گرفت اما ناکامی در این مسئله، عدم رسیدن صد در صدی به غایت نهایی بود.

گفتنی است طی حمله افراد ناشناس به خودروی حامل مسافرانی در منطقه نلتر گلگت، 5 تن جان باخته و 8 تن از جمله زن و کودک زخمی شدند که براساس گزارش نیروی پلیس، این حادثه براساس خصومت شخصی رخ داده است و سه تن از عوامل این حادثه نیز دستگیر شده اند . از طرفی خبرگزاری GNN شب گذشته با پخش ویدیوی سرپرست ارشد نیروی پلیس، اظهار داشت که تمامی 16 تن از عوامل این حادثه دستگیر شده اند. درپی این حادثه مردم منطقه به اعتراضات و تحصن پرداخته و ابراز داشتند که عاملان این حادثه بیش از سه نفر هستند که باید دستگیر و به سزای اعمالشان برسند. اما سرکرده های عناصر تکفیری تروریستی چون اورنگزیب فاروقی، معاویه اعظم و محمد احمد لدهیانوی با سوء استفاده از این فضا و سوق دادن آن به سمت تفرقه گرایی و اختلافات بین شیعه و سنی، اظهار داشتند که: شهادت مردم اهل سنت یک علامت سوال برای دولت پاکستان است، تحصن اعتراضی در داریل ادامه دارد و اگر دولت عدالت و انصاف را به موقع برای اهل سنت اجرا نکند، ما علاوه بر گسترش تحصن، تمامی گزینه ها را داریم.

 

 

از طرفی معترضان جهت دار سپاه صحابه با حضور در میدان صدیق اکبر در گلگت، ضمن سر دادن شعار های "شیعه کافر" و استفاده از کلمات ناشایست، این تظاهرات را بستری برای آماده شدن جهت جهاد عنوان کرده و گفتند: پرچم بردارید، قدم های خود را پیش برید که این حکم جهاد است؛ همچنین نماز جنازه افراد جان باخته در مسجد جامع گلگت برگزار شد، اما عناصر تکفیری در این بین نیز از مسیر بیمارستان تا مسجد جامع و مرکزی گلگت، حین انتقال اجساد شعار "شیعه کافر" را سر دادند. در این نماز جنازه، به همراه وزیر ارشد ایالت گلگیت، وزرای ایالتی و فرماندهی نیروی های امنیتی حضور داشتند.

 

 

 

براساس گزارش هایی که در فضای مجازی نیز منتشر شده است، گفته شد که این حادثه براساس خصومت شخصی رخ داده است و هیچگونه اقدام تروریستی نبوده، اما برخی از حساب های کاربری جعلی، سعی دارند این حادثه را به سمت مولفه اقدام تروریستی شیعیان علیه اهل سنت سوق دهند که خوشبختانه با اقدام به موقع علمای شیعه و نشستی که میان علمای شیعه و اهل سنت انجام شد، طرفین ابراز اطمینان کرده و همچنین عوامل دخیل در این اقدام تیراندازی، تحویل نیروی پلیس شدند. همچنین در گزارشی که توسط خبرگزاری GNN منتشر شد، افسر پلیس اظهار داشت که ما به حسینیه مرکزی رفتیم و آنها بدون هیچگونه مشکل تراشی عوامل را تحویل ما دادند.

 

شایان ذکر است آفتاب نذیر یکی دیگر از عناصر فعال گروه تروریستی سپاه صحابه در زمینه تشدید تفرقه گرایی و زمینه ساز حملات به شیعیان در ماه محرم نیز در پیام صوتی که در فضای مجازی پاکستان منتشر شده است ضمن تاکید و اصرار به تفرقه گرایی و ایجاد تنفر بین شیعه و سنی، اظهار داشت: اینها (شیعیان) با جمع آوری کمک های مالی از ما، آن را علیه ما استفاده می کنند، شما ها باید با ساخت صفحات و حساب های کاربری در فضای مجازی علیه شیعیان کار کنید. این فصل بخصوص ماه های رمضان تا محرم برای آنها (شیعیان) بسیار مهم است و حداکثر فعالیت شان در این ماه ها است، در این ایام دشمن ما دسیسه های خود را تقویت می بخشد، از تجار، بازرگانان، بازار ها و مغازه دار های ما ضمن جمع آوری کمک های مالی، آنها را علیه ما استفاده می کند. وی در ادامه با بلند کردن انگشت اتهام به سمت فعالیت نهاد مردمی انجمن JDC شیعه و رئیس آن ظفر عباس که در طول سال علاوه بر سعی و تلاش برای ایجاد تقریب و وحدت بین دو مذاهب شیعه و سنی در سراسر پاکستان، مراسمات مختلفی نیز در این زمینه برگزار و با پول های جمع آوری شده به کمک افراد فقیر شیعه، سنی، هندو، مسیحی و غیره می پردازد، گفت: این فصل آنها است، نگاه کنید که چگونه با فرارسیدن این ایام او درحال ساخت ویدیوهایی ( اشاره به ویدیوهای این پیج در زمینه خدمت به مردم و توزیع بسته های معیشتی و غذا بین مستمندان) است و گزارشی از فعالیت های خود را به نمایش می گذارد. جهان از جنگ نسل ها به سمت جنگ ترکیبی روی آورده است، سرچ کنید و بدانید که جنگ ترکیبی چیست؟ یک بخش نظامی است که برخی از همراهان ما در آن فعال هستند، علاوه بر آن نیروی غیر رسمی تشکیل دهید، آنهایی که مردم نتوانند به صورت مستقیم آنها را ببینند (فعالیت پشت پرده از طریق حساب های جعلی ) و برای آنها از مردم محلی حمایت و پشتیبانی مالی جذب کنید، در این زمینه باید شما نحوه هدایت و ایجاد دسیسه را یاد بگیرید، شما در این بخش باید حملات سایبری انجام دهید، چگونه حصار های دشمن را بشکنید (اینها را یاد بگیرید)، این نوعی ترور و قتل است، پس از آن یاد بگیرید که چگونه سیاست های خود را اجرا کنید و مطابق آن حرکت کنید، با تشکیل چنین نیروهای متخصصی و عمل به قوانین جنگ ترکیبی، نه تنها دشمن شکست خواهد خورد، بلکه دسیسه های ما موفق می شود؛ ما این کار ها را برای هدفی انجام می دهیم، پس افراد هدفمند را با خود همراه کنید و تلاش کنید، برای تامین بودجه ها نیز از پاکستانی های مقیم خارج کمک بگیرید مثلا فردی که در عربستان سعودی 1000 ریال درآمد دارد او 5 ریال خود را به چنین تیم های ویژه شهر، بخش و منطقه خود بپردازد. همانطور که ضیاءالرحمن فاروقی در کل پاکستانی بخش و گروه هایی از سپاه صحابه را تشکیل داده بود، همینطور من از اعضای جماعت/حزب خود می خواهم تا به همین نحو در سراسر پاکستان بخش هایی را تشکیل دهند. باید صفحات و حساب های کاربری ایجاد شوند و بدین ترتیب یک شبکه منظم در سراسر پاکستان فعال باشد.

ارسال نظر

 
1