خبر فوری

 
گسترش دامنه تحصن شیعیان پاکستان در روز پنجم و ابراز همدردی "صدای کراچی" با تحصن کنندگان
کد خبر :1180677291

14:16 1399/10/18


برچسب ها : تحصن, خیرپور, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, فیصل آباد, لارکانه, ملتان, کراچی,

باگذشت چهار روز از تحصن شیعیان هزاره و ورود آن به روز پنجم دامنه تحصن های سراسری در پاکستان در محکومیت اقدامات تروریستی علیه شیعیان و دستگیر نشدن عناصر مهاجم گسترش یافته و به مناطق و شهر های جدید رسیده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| با ورود تحصن شیعیان هزاره در کمربندی غربی شهر کویته به روز پنجم خود، معترضان همچنان در انتظار حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان در بین بازماندگان شهدا برای تضمین بخشیدن در زمینه عدم تکرار چنین حملات تروریستی و محافظت از شیعیان از جمله جامعه هزاره هستند. این تحصن باوجود سرمای شدید منفی هشت درجه شهر کویته با شرکت کودکان، زنان، افراد سالخورده درحال ادامه است.

باگذشت چهار روز از تحصن و ورود آن به روز پنجم دامنه تحصن های سراسری در پاکستان در محکومیت اقدامات تروریستی علیه شیعیان و دستگیر نشدن عناصر مهاجم گسترش یافته و به مناطق و شهر های جدید رسیده است. معترضان شیعه ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی داعش و شهادت 13 تن از معدنچیان شیعه، هشدار دادند در صورتی که عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت فوری در تحصن مرکزی شیعیان در کویته حاضر نشود، محدوده این تحصن ها گسترش پیدا کرده و تمامی جاده ها و بزرگراه های مرکزی و اصلی کشور را دربر خواهد گرفت.

براساس جزئیات بدست رسیده، تحصن در شهر کراچی به 20 نقطه در این کلانشهر افزایش یافته است که می توان به تحصن در مناطق بزرگراه فیصل، جوهر مور، صفورا، میدان کامران، نیپا، مسکن، ناظم شماره یک، عائشه منزل، نمایش، ناتها خان، ملیر 15، قائد آباد، پورت قاسم، بزگراه اندس، استیل مور، ملیر کینت، کیهور، میدان داوود، ملیر بزگراه ملی، کهوپر پار، گلشن اقبال، پاور هاوس، چورنگی و دیگر نقاط اشاره کرد. همچنین به دلیل تاثیر این تحصن ها بر ترافیک، پرواز های پی آی ای از کراچی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است که برخی از پرواز های آن لغو و یا به تاخیر افتاده اند.

گفتنی است تحصن کراچی جلوه هایی از اتحاد بین شیعه و سنی را نیز به نمایش گذاشت که براساس اطلاعات، منظر الحق تهانوی از علمای برجسته دیوبند در تحصن منطقه شهرک عباس در کراچی حضور یافت.

 

تحصن مقابل ساختمان فرمانداری لاهور ایالت پنجاب

 

 

برگزاری نماز ظهر امروز (پنجشنبه) در تحصن میدان چین اسلام آباد ایالت پنجاب

 

 

آغاز تحصن در بزرگراه حیدرآباد/ایالت سند با آتش زدن لاستیک ها از شب گذشته آغاز شده است

 

ندیم نصرت رئیس صدای کراچی ضمن ابراز تسلیت به جامعه هزاره و ابراز همدردی، حادثه مچ را محکوم کرد و گفت: مردم ایالت سند در غم و اندوه جامعه هزاره برادر شریک هستند و نمی توانیم در این زمینه حقوق بشری سکوت کنیم. وظیفه نخست وزیر است تا هرچه سریعتر با حضور در کویته،  ضمن گوش دادن به خواسته معترضان ، اقدام جدی علیه قاتلان درپیش گیرد. ندیم نصرت در ادامه این اعلامیه رفتار دولت فدرال و بلوچستان با معترضان شیعه را شرم آور عنوان کرد و افزود: از اقدام برای حفاظت از جان و مال ملت پاکستان دریغ نخواهیم ورزید. همچنین اعضای کمیته مرکزی "صدای کراچی" نیز با بیان اینکه از هر اقدامی برای حفاظت از جان و مال مردم پاکستان حمایت می کنیم، خواستار نابودی هرچه سریعتر عناصر تروریست داعش شدند.

 

 

حجت الاسلام سید اسد زیدی نایب ارشد رئیس شورای علمای شیعه در ایالت سند با شرکت در تحصن آغاز شده در منطقه سکرند، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، در گفتگوی مطبوعاتی اظهارات خود را بیان کرد و گفت: از ساعت 5 امروز (پنجشنبه) بعدازظهر در سراسر ایالت سند ضمن مسدود کردن بزرگراه های اصلی، تحصن ها آغاز شوند.

 

تحصن با مسدود کردن بزرگراه حیدرآباد ماتلی ایالت سند

 

 

آغاز تحصن در استان خیرپور و جامشورو به درخواست و فراخوان شورای علمای شیعه ایالت سند از ساعت 5 امروز بعداز ظهر در بزگراه شاه حسین و بزگراه اندس نزدیک مسجد سجادیه

 

ادامه تحصن در شهر ملتان ایالت پنجاب ، مسدود بودن کامل میدان نوان شهر

 

 

تحصن مقابل میدان باغ جناح در استان لارکانه ایالت سند

 

 

تحصن شیعیان فیصل آباد ایالت پنجاب در میدان کچهری

 

ارسال نظر

 
1