خبر فوری

 
کشته شدن یک نظامی هندی در ادامه درگیری های مرزی میان پاکستان و هند
کد خبر :59133403

15:49 1399/09/01


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش هند, جامو و کشمیر, خط مرزی پاکستان و هند, خط کنترل مرزی, مرز هند و پاکستان,

مقامات مرزبانی هند طی بیانیه‌ای مدعی شدند در پی نقض پیمان آتش بس از سوی پاکستان در خط کنترل مرزی کشمیر یک نظامی ارتش هند کشته شد.



سری نگر: به گزارش راز نیوز| مقامات مرزبانی هند طی بیانیه‌ای مدعی شدند در پی نقض پیمان آتش بس از سوی پاکستان در خط کنترل مرزی کشمیر یک نظامی ارتش هند کشته شد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع هندی اعلام نمودند نیروهای مرزبانی پاکستان حوالی ساعت یک بامداد شنبه با نقض پیمان آتش بس در نوار مرزی کشمیر منطقه لم واقع در استان نوشهره در خاک هند را هدف تیراندازی قرار دادند.
در اثر این اقدام مرزبانان پاکستانی، یک نظامی ارتش هند به نام گروهبان سنگرام شواجی دچار جراحت شد که به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
منابع آگاه افزودند: نیروهای مرزبانی هند نیز در پاسخ به این اقدام مناطقی از خاک پاکستان را هدف قرار دادند و درگیری میان دو طرف تا چندین ساعت ادامه یافت.
لازم به یادآوری است مقامات مرزی هند هفته گذشته نیز مدعی نقض آتش بس از سوی ارتش پاکستان در خط کنترل مرزی شده و اعلام نمودند نیروهای ارتش چندین منطقه واقع در نوار مرزی کشمیر را هدف آتش توپخانه های خود قرار داده اند.
گفتنی است مناقشات مرزی میان پاکستان و هند در خط کنترل مرزی کشمیر همچنان ادامه دارد و نیروهای دو کشور همواره یکدیگر را متهم به نقض پیمان آتش بس می کنند.
اگرچه نظامیان دو کشور در جریان این درگیریها جان خود را از دست می دهند اما شهروندان غیرنظامی ساکن در مناطق مرزی دو کشور بیشترین قربانیان درگیری های مرزی میان پاکستان و هند هستند.

ارسال نظر

 
1