خبر فوری

 
کاندیدایی فرمانده اسبق طالبان افغانستان به عنوان نماینده حزب حاکم پاکستان در کشمیر
کد خبر :614286570

17:35 1400/05/08


برچسب ها : انتخابات کشمیر, جیش محمد, حزب تحریک انصاف پاکستان, طالبان افغانستان, عبدالله شاه مظهر, مظهر سعید شاه,

گزارش های دریافت شده از منطقه کشمیر پاکستان حاکی از کاندید شدن مظهر سعید شاه معروف به عبدالله شاه مظهر از فرماندهان اسبق طالبان افغانستان در انتخابات مجلس قانون گذار کشمیر تحت پرچم حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان می باشد.


مظفر آباد: به گزارش راز نیوز| گزارش های دریافت شده از منطقه کشمیر پاکستان حاکی از کاندید شدن مظهر سعید شاه معروف به عبدالله شاه مظهر از فرماندهان اسبق طالبان افغانستان در انتخابات مجلس قانون گذار کشمیر تحت پرچم حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان می باشد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان یکی از فرماندهان اسبق طالبان افغانستان به نام عبدالله شاه مظهر که مسئولیت بنیادی در یکی از استان های افغانستان در زمان حکمرانی طالبان بر این کشور بر عهده داشت را به عنوان نماینده خود برای تصاحب صندلی متعلق به علما در مجلس قانون گذار کشمیر اعلام نموده است.

مظهر سعید شاه معروف به عبدالله شاه مظهر از اهالی منطقه لوات وادی نیلم پاکستان می باشد، وی مدت زمان زیادی از عمر خود را ساکن شهر کراچی بود و در آنجا به عنوان امام جماعت یک مسجد محلی در حال فعالیت بود، مظهر سعید شاه در جهاد افغانستان حضور یافت و به عنوان یک مقام عالی رتبه در یکی از استان های افغانستان پس از پایان دولت دکتر نجیب فعالیت داشت.

وی فعالیت های به اصطلاح جهادی خود را با عضویت در گروه تروریستی حرکة المجاهدین آغاز نمود و سپس به جیش محمد به سرکردگی مسعود اظهر پیوست.

وی به دلیل اظهارات جنجالی و تفرقه آمیز خود با محدودیت های گسترده ای از سوی نهادهای دولتی و امنیتی مواجه بود و طی مدت اخیر  به دلیل انتشار اظهارات متناقض و تحریک آمیز وی در شبکه های اجتماعی، تصاویر و فیلم های متعلق در دسته های شخصیت های تفرقه افکن قرار گرفته است.

در سال 2001 میلادی به دنبال درج نام جیش محمد به فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، گروهی دیگر با نام الفرقان تشکیل یافت، پس از آن مظهر سعید شاه به دلیل اختلافات به وجود آمده با مسعود اظهر سرکرده این گروه به تشکیل یک گروه دیگر به نام «تحریک غلبه اسلام» روی آورد.

خبرگزاری بریتانیایی بی بی سی در سال 2008 میلادی در گزارش خود در خصوص فردی به نام ریاض حسین وابسته در جریان فعالیت های تروریستی در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند از مظهر سعید شاه(عبدالله شاه مظهر) به عنوان رهبر جیش محمد در ایالت سند یاد کرده است.

وی سپس در سال 2011 میلادی با عضویت در حزب جمیعت علمای اسلام منطقه جامو و کشمیر از منطقه نیلم ویلی به رقابت در انتخابات مجلس قانون گذار جامو و کشمیر پاکستان پرداخت اما با شکست مواجه شد، مظهر سعید شاه در جریان سفر اخیر مولانا فضل الرحمان از منطقه جامو و کشمیر وی را در این منطقه همراهی و میزبانی نمود.

مظهر سعید شاه پیش از آغاز انتخابات اخیر در منطقه جامو و کشمیر عضویت خود در حزب کنفرانس مسلم را اعلام نمود، اما به علت عدم موفقیت در دریافت کاندیدایی این حزب به سوی گروه محمود الحسن حزب جمعیت علماء اسلام منطقه جامو و کشمیر روی آورد، گفتنی است این حزب در مخالفت با حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان تشکیل یافته است.

وی بلافاصله پس از عضویت در این گروه به عنوان رئیس هیئت پارلمانی این حزب تعیین گردید، اما با توجه به عدم نهایی شدن یک نماینده واحد از سوی این حزب، مظهر سعید شاه با نصب پرچم های حزب جمعیت علمای اسلام(شاخه فضل الرحمان) و حزب تحریک انصاف بر روی خودروی خود در فعالیت های انتخاباتی گل خندان نماینده حزب تحریک انصاف شرکت نمود. گل خندان نیز از پیروزی در رقابت انتخاباتی در مقابل شاه غلام قادر نماینده حزب مسلم لیگ(ن) بازماند.

جلال الدین مغل از روزنامه نگاران محلی در صفحه کاربری خود در خصوص مظهر سعید شاه نوشت: مظهر سعید شاه از افراد نزدیک فضل الرحمان بود و در حزب جیش محمد متعلق به مسعود اظهر نیز فعالیت های گسترده ای را داشت، وی در نخستین دور حکومت طالبان در افغانستان فرمانداری یکی از استان ها را بر عهده داشت، وی در آن زمان به عنوان عبدالله شاه مظهر شناخته می شد.

گفتنی است مظهر سعید شاه چندی پیش به دست نهادهای امنیتی پاکستان ربوده شده بود و مدت زمان زیادی در بند سازمان های امنیتی قرار داشت، وی پس از آزادی از بازداشتگاه اطلاعاتی به صورت قابل توجهی دچار ضعف جسمانی شده بود که با مقایسه تصاویر 2 سال گذشته وی با وضعیت فعلی وی می توان به این نتیجه رسید.

ارسال نظر

 
1