خبر فوری

 
 
پاکستان خواهان گسترش مناسبات اقتصادی با ایران است
کد خبر :357284494

16:49 1399/06/12


برچسب ها : پاکستان و ایران, تجارت مرزی, زاهدان, سرکنسول پاکستان, محمد رفیع, مرز ایران و پاکستان,

سرکنسول پاکستان در زاهدان اظهار داشت: پاکستان خواهان گسترش مناسبات اقتصادی خود با ایران از طریق روابط تجاری با کرمان و یزد است.


 

زاهدان: به گزارش راز نیوز| سرکنسول پاکستان در زاهدان اظهار داشت: پاکستان خواهان گسترش مناسبات اقتصادی خود با ایران از طریق روابط تجاری با کرمان و یزد است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد رفیع سرکنسول پاکستان در زاهدان در جریان نشست همکاری اقتصادی میان استان کرمان و پاکستان با اعلام اینکه ما آماده همکاری اقتصادی با استان کرمان در بخش های دام، طیور، بوقلمون، بلدرچین و لوبیا هستیم اظهار داشت: ایران و پاکستان با دارا بودن روابط وسیع و گسترده در بخش های مختلف می توانند این روابط را بیش از پیش گسترش دهند.

وی افزود: به عنوان همسایه، باید موانع موجود در روابط ویژه بین دو کشور و توسعه همکاری های تجاری برطرف گردد، توسعه روابط با استان های کرمان و یزد ایران در دستور کار پاکستان قرار دارد، زیرا در حال حاضر پاکستان تنها با استان سیستان و بلوچستان ارتباط دارد.

رفیع خاطرنشان کرد: مسئله تحریم های بانکی مهمترین مشکل در مسیر روابط ایران و پاکستان است، بنابراین ما سیستم تبادل کالای تهاتر را تدارک دیده ایم و این روند ظرف شش ماه آینده اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به صدور 2 هزار ویزا برای تاجران و راننده های ایرانی در زمان شیوع کرونا به دلیل ممنوعیت اعمال شده توسط دولت مرکزی ، صدور ویزای تجاری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: طی دو ماه گذشته هرگونه فعالیت تجاری در گذرگاه های مرزی با ممنوعیت مواجه گردید، اما در حال حاضر روزانه تعداد 50 الی 70 فقره روادید ورود به پاکستان برای رانندگان و بازرگانان ایرانی صادر می گردد.

ارسال نظر

 
1