خبر فوری

 
 
پاکستان: ایران درخواست پاکستان مبنی بر عدم فرستادن زائران به مرز تفتان را نادید گرفته است
کد خبر :1097576687

19:12 1399/01/10


برچسب ها : پاکستان و ایران, تفتان, زائر,

منابع خبری پاکستان در گزارشی ضمن اشاره به ادامه روند بازگشت زائران پاکستانی از ایران، اظهار داشتند که باوجود درخواست های پیاپی اسلام آباد از تهران مبنی بر عدم فرستادن زائران به مرز تفتان، همچنان این روند ادامه دارد.


 

تفتان: به گزارش راز نیوز| منابع خبری پاکستان در گزارشی ضمن اشاره به ادامه روند بازگشت زائران پاکستانی از ایران، اظهار داشتند که باوجود درخواست های پیاپی اسلام آباد از تهران مبنی بر عدم فرستادن زائران به مرز تفتان، همچنان این روند ادامه دارد. معاون کمسیر چاغی نیز در این خصوص گفت: از مقامات ایران گزارش کرده بودیم که زائران پاکستانی را به مرز منتقل نکنند اما این در حالی است که شاهد جاری بودن این روند در روز های اخیر هستیم.

سخنگوی ایالت بلوچستان گفت: زائران پاکستانی بر حسب روزانه در حال بازگشت به کشور از ایران هستند و هیچگونه محدودیتی علیه آنان اعمال نشده است. از مقامات ایران درخواست قرنطینه 14 روزه برای زائران در حال بازگشت به کشور را کرده بودیم اما دولت ایران بدون قرنطینه در حال بازگرداندن زائران به مرز است. همچنین اعتراض خود را نسبت به این موضوع نزد مقامات ایران به ثبت رسانده ایم درحالی که مقامات عالی رتبه را نیز از وضعیت فعلی مطلع ساخته ایم. 100 زائر در روز پنجشنبه نیز از ایران بازگشتند که آنها را به محل قرنطینه منتقل کردیم.

وی افزود: بهتر این بود که زائران را پس از گذراندن دوران قرنطینه به پاکستان می فرستادند اما دولت ایران برخلاف درخواست های پاکستان با درج مهر خروج زائران را از مرز ایران خارج کرده است.

لیاقت شاهوانی در این ضمن بیان داشت که با توجه به کمبود امکانات تغذیه برای زائران پاکستانی در مرز ایران، ما مجبور به ورود آنها به پاکستان شدیم و دولت بلوچستان نیز راهی جز این اقدام نداشت.

از طرفی منابع خبری با بلند کردن انگشت اتهام به سوی ایران اظهار داشتند که منبع اصلی ورود ویروس کرونا به پاکستان زائران پاکستانی در جال بازگشت از ایران هستند. طی هفته های قبلی زائرانی که از ایران بازگشتند به دلیل عدم وجود قرنطینه و آزمایش در مرکز تفتان، تفتان به مرکز مبتلایان به کووید19 قرار گرفت. شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان از 1200 نفر فراتر رفته و دکتر ظفر میرزا دستیار ویژه در امور بهداشت نخست وزیر روز دوشنبه 78% درصد از مبتلایان به ویروس کرونا را منوط به زائران برگشته از ایران دانست .

همچنین اسد عمر وزیر برنامه ریزی فدرال نیز طی گفتگو با شبکه خبری "آج" و در برنامه "فیصله آپ کا" در واکنش به بلند شدن انگشت اتهام احزاب به سوی عمران خان نخست وزیر در رابطه با شیوع ویروس کرونا درپی ورود زائران پاکستان از ایران، گفت: به نخست وزیر گفته شد که باز کردن دروازه های مرز جرم شما است زیرا با گشودن مرز و ورود زائران از ایران به کشور، بیماری کرونا نیز وارد کشور شده و منتشر شد؛ وی افزود: 192 کشور در سطح جهان مبتلا به کرونا هستند آیا منبع تمامی این کشور ها زائرانی هستند که از ایران بازگشته اند؟ آیا تنها زائران پاکستانی بازگشته از ایران تنها منبع ورود کرونا به پاکستان هستند؟ بلکه این ویروس از انگلیس، آمریکا و دیگر کشورها نیز وارد کشور شده است.

ارسال نظر

 
1