خبر فوری

 
 
وزیرامور خارجه پاکستان: پاکستان هیچ پایگاه خارجی در خاک خود ایجاد نمی کند
کد خبر :105429715

12:43 1400/03/15


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, پاکستان و آمریکا, پایگاه نظامی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اظهار داشت که پاکستان هیچ پایگاه خارجی در خاک خود ایجاد نمی کند و این سیاست واضح ما است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اظهار داشت که پاکستان هیچ پایگاه خارجی در خاک خود ایجاد نمی کند و این سیاست واضح ما است، من در سنا نیز این ابهام را برطرف کردم. به نظر من اگر باوجود اعلام موضع بازهم کسی گمانه زنی هایی انجام دهد او به منافع و کشور پاکستان خدمت نمی کند.

وی افزود: افغانستان هم اکنون وارد مرحله حساسی شده است، روز پنجشنبه در خصوص مسائل مصالحه، وضعیت پس از خروج نظامیان خارجی و ماموریت صلح به طور مفصل با وزرای امور خارجه افغانستان و چین گفتگو انجام شد. من از وزیر امور خارجه افغانستان دعوت کرده ام تا به پاکستان بیایند و طی نشستی در مورد مولفه های چگونه در این رابطه به سمت جلو حرکت کنیم؟ استراتژی ما چگونه باید باشد؟ چگونه ماموریت صلح را پیش برد؟ مذاکرات درحال جریان در دوحه (پایتخت قطر) چگونه باید پیش روند؟، گفتگو کنیم. وی در ادامه ضمن ابراز ناراحتی ، گفت: از یک سو نقش پاکستان به این اندازه بسیار سازنده و مثبت است، درحالیکه مشاوران امنیتی آنها چنین اظهارات غیرمسئولانه ای بیان می کنند، این درست نیست و این اظهارات به دست کسانی می رسد که در نقش اسپلویر بازی می کنند.

 

بخوانید: علت تشکیل پایگاه هوایی در بلوچستان و گمانه زنی های صورت گرفته در این زمینه

ارسال نظر

 
1