خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه پاکستان ادعای کابل مبنی بر عدم فعالیت تی تی پی در خاک افغانستان را رد کرد
کد خبر :1302809082

19:21 1400/04/07


برچسب ها : TTP, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, گروه های تروریستی, وزارت امور خارجه افغانستان, وزارت امور خارجه پاکستان, کابل,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن رد کردن بیانیه کابل مبنی بر عدم فعالیت تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان، گفت: بیانیه های افغانستان با حقایق سازمان ملل مغایرت دارد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن رد کردن بیانیه کابل مبنی بر عدم فعالیت تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان، گفت: بیانیه های افغانستان با حقایق سازمان ملل مغایرت داشته و گزارش های متعدد سازمان ملل از حضور و فعالیت بیش از 5000 فرد تروریست وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان در افغانستان خبر میدهد.

لازم به ذکر است که روز قبل ، وزارت خارجه افغانستان بیان کرده بود که گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان مستقر نیست و در این منطقه هیچ گونه فعالیتی ندارد.

بیانیه افغانستان پس از اظهارات شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان صادر شد که گفته بود: اسلام آباد امیدوار است که طالبان افغان به گروه هایی چون تحریک طالبان پاکستان اجازه به انجم فعالیت علیه پاکستان را نخواهند داد.

وزارت امور خارجه افغانستان گفته بود که تحریک طالبان پاکستان (TTP) ، به همراه دیگر گروه های تروریستی ، به عنوان دشمن صلح ، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده است و دولت افغانستان مانند هر گروهی با این سازمان های تروریستی سر جنگ دارد.

وی گفت که از تمام کشورها به ویژه پاکستان خواسته است که با همه سازمان های تروریستی برابر و بدون تبعیض رفتار کنند.

در پاسخ به این بیانیه ، زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: طی چند سال گذشته ، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی وحشتناک در داخل پاکستان استفاده می کرده اما در مقابل هیچ پاسخی از دولت افغانستان دریافت نکرده اند.

وی گفت که دوازدهمین گزارش تیم نظارتی سازمان ملل در ژوئن 2021 اهداف خاص TTP علیه پاکستان را شناسایی و مقر آن را در داخل افغانستان نزدیک مرز با پاکستان مشخص کرده است.

وی افزود: TTP پس از سازماندهی گروههای فرعی جداگانه خود، با كمك سازمان های اطلاعاتی دشمن ، از ادامه حضور خود در افغانستان اطمینان حاصل كرده و حملات برون مرزی آن علیه پاکستان امنیت و ثبات ما را مورد خطر قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت پاکستان متعهد به مبارزه با تروریسم بدون تبعیض است.

وی ادامه داد: "پاکستان بر لزوم تعامل با افغانستان برای رسیدگی به مسائل امنیتی و تروریسم از طریق استفاده موثر از برنامه اقدام افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی تأکید کرده است."

در ادامه این بیانیه آمده است: "پاکستان تلاش های جدی و صمیمانه ای را برای تسهیل روند صلح درون افغانستان برای یک توافق سیاسی جامع انجام می دهد. ما امیدواریم که افغانستان از این فرصت استفاده کرده و به صلح و ثبات پایدار در افغانستان دست یابند."

ارسال نظر

 
1