خبر فوری

 
هلاکت تروریست لشکر جنگوی دست اندر کار در ترور شیعیان طی درگیری با نیروی پلیس در دیره اسماعیل خان
کد خبر :79643135

13:57 1402/02/14


برچسب ها : TTP, تبادل آتش, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریست های لشکر جنگوی, تروریسم, دیره اسماعیل خان, لشکر جهنگوی, هلاکت تروریست ها,

یکی از فرماندهان سرشناس تحریک طالبان پاکستان و از عوامل ترور شیعیان در دیره اسماعیل خان، طی تبادل آتش با نیروی پلیس به هلاکت رسید.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| تروریست های تحریک طالبان پاکستان حمله مسلحانه ای علیه عابد اقبال معاون رئیس پلیس در محدوده کلانتری دانشگاه در دیره اسماعیل خان انجام دادند که منجر به زخمی شدن معاون رئیس پلیس شد.

براساس گزارش منابع خبری، طی تبادل آتش، دو تن از مهاجمان وابسته به تحریک طالبان پاکستان TTP فرمانده سرشناس به نام اقبال معروف به بالی کیاره و مولوی جاوید به هلاکت رسیده و یک تروریست نیز زخمی شد.

در گزارش بیان شد که فرمانده سرشناس اقبال در حملات تروریستی علیه نیروی پلیس، نیروهای امنیتی از جمله ترور شیعیان در دیره اسماعیل خان، دست داشته است.

به گفته برخی منابع خبری، تروریست از فرماندهان لشکر جهنگوی LEJ و وابسته به القاعده و تحریک طالبان پاکستان می باشد.

تکمیلی:

 

به گزارش منابع خبری، اقبال معروف به بالی یکی از تروریست های برجسته و سرشناس در ایالت خیبر پختون خوا بود که برای چندین گروه تروریستی بزرگ چون القاعده، تحریک طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی فعالیت می کرد. پلیس در گزارش هایی در دفعات متعدد مدعی شده بود که این فرمانده را به هلاکت رسانده است.

در سال 2021 میلادی، دولت پاکستان کتاب قرمزی را منتشر کرد که شامل اسامی تروریست‌های تحت تعقیب این کشور بود. اسم محمد اقبال ملقب به بالی کیاره (س. شماره 40) نیز در این فهرست به همراه مبلغ پاداش دستگیری ثبت شده بود. وی قبلاً 11 بار توسط مقامات امنیتی که بعداً معلوم شد زنده است، مرده اعلام شده بود.

براساس این کتاب، اقبال اهل منطقه دیره اسماعیل خان خیبر پختون خوا جنوبی می باشد که با جناح جماعت الاحرار تحریک طالبان پاکستان به عنوان یک ترور کننده فعالیت می کرد.

در گزارش بیان شد که تحریک طالبان پاکستان هلاکت این فرمانده مخوف در جریان درگیری صبح امروز (پنجشنبه 14 اردیبهشت) با نیروی پلیس را تایید کرده است.

گفتنی است در گذشته، تلاش های متعددی برای شکار او انجام شد اما به دلیل تغییر مداوم ظاهر و مکان، نیروهای امنیتی موفق به دستگیری او نمی شدند. او طراح 7 حمله انتحاری از جمله یک بمب گذاری انتحاری دوگانه در اوت 2008 بود که جامعه شیعه را در بیمارستان اصلی دیره اسماعیل خان هدف قرار داد. اقبال به دلیل 26 قتل هدفمند تحت تعقیب بود و همچنین در چندین پرونده آدم ربایی و قتل مقامات پلیس و اعضای خانواده آنها دست داشت.

او عنوان یکی از نیروهای جهادی شناخته می‌شد که با چندین گروه شبه‌نظامی در منطقه از جمله TTP و القاعده در شبه قاره هند (AQIS) وابستگی داشت، در حالی که یکی از فرماندهان برجسته لشکر جنگوی (LeJ) بود.

 

ارسال نظر

 
1