خبر فوری

 
نتایج مثبت گام های برداشته شده شیعیان پاکستان جهت اتحاد بین المسلمین و ادیان
کد خبر :279856656

15:33 1399/07/18


برچسب ها : اربعین, اربعین حسینی, پنجاب, پیاده روی, حسین, دسته عزاداری, دیوبند, سند, سینگ, شیعه, شیعه و سنی, عزاداران, مسیحی, هندو,

درپی گام های مثبت افراد جامعه شیعه در پاکستان، روز گذشته با افزایش عزاداری ها و دسته های پیاده روی نمادین اربعین حسینی در سراسر پاکستان، شاهد اقدامات بشر دوستانه افراد ادیان هندو، سینگ، مسیحی و مذهب دیوبند در زمینه خدمت به عزاداران حسینی بودیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز گذشته مصادف با 20 صفر و 17 مهر ماه شاهد برگزاری اجتماعات، دسته های پیاده روی و مواکب جهت بزرگداشت اربعین حسینی در سراسر پاکستان بودیم، که نکته قابل توجه همچون سال های گذشته، شرکت افراد ادیان هندو، سینگ و مسیحی در این تجمعات و خدمات آنها به عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

روز گذشته اعضای انجمن "تفکر نوین/ Ideas 9" در شهر لاهور به رهبری حنین زیدی رهبر انجمن، به منظور کاهش تفرقه گرایی و خنثی سازی عملیات های گسترده عناصر تکفیری-تروریستی وابسته به خارج در پاکستان، طی اقدامی با در دست داشتن دست نوشته هایی پیام اهمیت اتحاد بین مذاهب شیعه و سنی در پاکستان و جهان را ابلاغ و نماز جماعت ظهر را با شرکت اعضای شیعه و سنی برگزار کردند.

 

 

شایان ذکر است افراد وابسته به مذاهب هندو، سینگ و مسیحیت نیز روز گذشته با برپایی مواکبی در شهر های پاکستان تحت شعار "حسین برای همه"، به عزاداران سید و سالار شهیدان خدمت رسانی کردند. همچنین براساس گزارش مردمی، افراد وابسته به مذهب دیوبند و میمن نیز با تاثیر پذیری از اقدامات مثبت صورت گرفته در دسته های پیاده روی جهت نزدیک شدن دو مذاهب شیعه و اهل سنت، درب های مساجد "نیو میمن" و "مسجد قباء"در شهر کراچی را برای استراحت عزاداران و خدمت رسانی باز کردند که با فرارسیدن زمان نماز مغرب، دو مذهب در کنار یکدیگر نماز جماعت خواندند.

 

 

 

 

ارسال نظر

 
1