خبر فوری

 
 
منابع پاکستان: توافق میان دولت و تحریک طالبان پاکستان برای آتش موقت
کد خبر :1568452644

14:43 1400/08/14


برچسب ها : TTP, آتش بس, پاکستان و طالبان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, توافق, دولت فدرال پاکستان, مذاکرات,

منابع آگاه از توافق موقت دولت با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP برای دستیابی به یک توافق صلح گسترده به منظور پایان دادن به ستیزه جویی آغاز شده از نزدیک به دو دوهه قبل خبر دادند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از توافق موقت دولت با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP برای دستیابی به یک توافق صلح گسترده به منظور پایان دادن به ستیزه جویی آغاز شده از نزدیک به دو دوهه قبل خبر داده و مدعی شدند: تقریبا از دوهفته گذشته مذاکرات رو در رو میان دوطرف به طور مستقیم در استان خوست واقع در جنوب غربی افغانستان جاری بود که نتیجه آن به صورت توافق برای آتش بس موقت در سراسر پاکستان ظاهر شد که این مشروط به آزادی چند تن از نیروهای معمولی تحریک طالبان پاکستان جهت ایجاد اعتماد است.

به گفته منابع درحال حاضر بیش از 22 نفر در بازداشت آزاد نخواهند شد. این افراد از جنگجوهای معمولی خواهند بود و فرمانده هان رده میانی و ارشد نیستند، ما محتاط و درحال بررسی وضعیت میدانی هستیم.

به گفته منابع، زمانیکه افراد تحت بازداشت آزاد شوند، آتش بس اجرایی می شود. تمدید آتش بس موقت یکماهه منوط به نحوه مذاکرات است. منابع در ادامه اظهار داشتند که سراج الدین حقانی وزیر کشور دولت طالبان افغانستان به عنوان میانجی بین پاکستان و تحریک طالبان پاکستان عمل می کند و دو طرف را برای گفتگو های رو در رو زیر یک سقف آورده است. این مذاکرات به طور مستقیم میان افسران ارشد دوطرف برگزار شد و از طرف تی تی پی تمامی گروه های آن حاضر بودند، در همین راستا پیشنهاداتی ارائه شد و هر دو طرف در تلاش برای یافتن راه حل قابل اجرایی هستند.

منابع همچنین تصریح داشتند که تاکنون در مذاکرات با رهبری تحریک طالبان پاکستان برای میانجیگری توسط قبیله ای، با هیچکس تماس گرفته نشده است، اما آنها را در زمان مناسبی شامل خواهند کرد.

 

شایان ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان ماه گذشته طی مصاحبه با شبکه ترکیه ای اذعان داشت که دولت پاکستان درحال مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان است تا آنها با کنار گذشتن اسلحه، درپی عفو به عنوان شهروندان معمولی زندگی کنند.

اما تحریک طالبان پاکستان پیشنهاد عفو عمران خان را رد کرد و اصرار داشت که مبارزه آنها برای اجرای شریعت در پاکستان است.

ارسال نظر

 
1