خبر فوری

 
منابع: درگیری داخلی در تحریک طالبان و کشته شدن 8 تروریست
کد خبر :581124232

12:09 1401/11/24


برچسب ها : TTP, انفجار انتحاری, انفجار پیشاور, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, تنش, تیراندازی, حمله انتحاری, درگیری مسلحانه, مرز افغانستان, منطقه مرزی, ولایت کنر,

منابع خبری اردو زبان مدعی شدند که درپی حمله تروریستی به مسجدی در پیشاور مورخه 30 ژانویه (10 بهمن) ، تحریک طالبان پاکستان با اختلافات داخلی مواجه شده است...


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منابع خبری اردو زبان مدعی شدند که درپی حمله تروریستی به مسجدی در پیشاور مورخه 30 ژانویه (10 بهمن) ، تحریک طالبان پاکستان با اختلافات داخلی مواجه شده است.

براساس گزارش منابع، حمله انتحاری به مسجدی در منطقه قرمز پیشاور تنش های جدی در تحریک طالبان پاکستانTTP ایجاد کرده است. طی درگیری مسلحانه به وجود آمده میان دو شاخه از گروه تروریستی تحریک طالبان در منطقه مرزی کنر افغانستان منجر به هلاکت 8 تروریست از جمله 4 فرمانده و زخمی شدن 3 تن شده است.

این درگیری درحالی رخ داد که دو گروه در خصوص حمله انتحاری به مسجد پیشاور بحث و نزاع داشتند، یک گروه درپی واکنش منفی مردمی نسبت به حمله انتحاری از رهبری مرکزی این سازمان حمایت می کرد و گروه دیگر از شاخه ای که حمله انتحاری انجام داده است را مورد حمایت خود قرار داد، یک گروه مخالف و دیگری موافق حمله انجام شده بود.

پس از تلفات طی درگیری در افغانستان، رهبری مرکزی تحریک طالبان پاکستان برای پایان دادن به اختلافات، برای روشن شدن فوری موضع گروه درگیری در انفجار، جلسه شورایی را فراخوانده است.

در این گزارش ذکر شد که برخی از شاخه های تحریک طالبان به دلیل تقسیم ناعادلانه سمت ها و وظایف از مفتی نور ولی محسود ناراحت بوده و به دنبال بهانه ای برای جدا شدن هستند.

 

ارسال نظر

 
1