خبر فوری

 
مشارکت اسرائیل در رزمایش مشترک دریایی آمریکا در کنار کشورهایی همچون پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :1011660850

12:22 1400/11/29


برچسب ها : بحرین, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و عربستان سعودی, رزمایش مشترک دریایی, نیروی دریایی آمریکا, نیروی دریایی پاکستان,

برای نخستین بار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در رزمایش مشترک دریایی به رهبری آمریکا در کنار کشورهایی حضور یافت که آن را به رسمیت نمی شناسند.


منامه: به گزارش راز نیوز| برای نخستین بار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در رزمایش مشترک دریایی به رهبری آمریکا در کنار کشورهایی حضور یافت که آن را به رسمیت نمی شناسند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی تایید نمود در رزمایش مشترک دریایی با حضور کشورهایی همچون پاکستان و عربستان سعودی مشارکت داشته است.

در رزمایش بین المللی دریایی 18 روزه موسوم به IMX که از تاریخ 11 بهمن ماه جاری به رهبری آمریکا در آب های بحرین آغاز و روز گذشته پایان یافت، بیش از 9 هزار پرسنل از 60 کشور مختلف جهان مشارکت داشتند.

نکته جالب توجه در این رزمایش دریایی مشارکت کشورهایی همچون پاکستان، عربستان سعودی، عمان، کومور، جیبوتی، سومالی و یمن در کنار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی است که هیچگونه روابط دیپلماتیک با آن ندارند.

علاوه بر این کشورهای فوق الذکر، نیروی دریایی کشورهای امارات متحده عربی و بحرین که به تازگی اسرائیل را به رسمیت شناخته اند نیز در این رزمایش دریایی ایالات متحده حضور داشتند و بحرین به عنوان نزدیک ترین متحد آمریکا میزبانی این رزمایش و همچنین پنجمین ناو نیروی دریایی آمریکا را بر عهده داشت.

طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، این رزمایش که هر دو سال یک بار برگزار می شود از سال 2012 میلادی کلید خورد و اکنون به بزرگترین رزمایش دریایی چند ملیتی در خاورمیانه تبدیل گشته است.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که این اولین حضور اسرائیل در رزمایش نظامی با کشورهایی است که روابط دیپلماتیک با آن ندارند.

دیوید سلاما فرمانده نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در بیانیه ای در این خصوص ابراز داشت: مشارکت اسرائیل در رزمایش دریایی ایالات متحده نشان دهنده عمق روابط مستحکم میان نیروی دریایی ما که مبتنی بر قدرت، یادگیری متقابل و مشارکت استراتژیک است می باشد.

بخوانید: برگزاری رزمایش دریایی 60 کشور با جضور پاکستان و اسرائیل

ارسال نظر

 
1