خبر فوری

 
مرگ مرموز فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین
کد خبر :72529735

13:44 1397/09/12


برچسب ها : آمریکا, اسکات استرنی, بحرین, منامه, نیروی دریایی آمریکا,

نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای رسمی از مرگ دریا سالار اسکات استرنی فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور که در حال حاضر در غرب آسیا مستقر است، خبر داد.


 

منامه: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای رسمی از مرگ دریا سالار اسکات استرنی فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور که در حال حاضر در غرب آسیا مستقر است، خبر داد.

بر اساس این گزارش،جسد بی جان این فرمانده آمریکایی در اقامتگاهش در بحرین پیدا شد. بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست.

جان ریچاردسن فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در پیامی ویدئویی، این خبر را ویرانگر توصیف کرد و گفت: فعلا فرضیه قتل یا خرابکاری مطرح نیست و تحقیقات مشترک میان اداره تحقیقات جنایی و وزارت کشور بحرین آغاز شده است.

از سوی دیگر یک مقام ارشد دفاعی آمریکا مدعی شده است که به نظر میرسد این قتل نوعی خودکشی باشد.

استرنی که ۳۶ سال سابقه حضور در نیروی دریایی آمریکا را داشت، اردیبهشت ماه امسال به عنوان فرمانده ناوگان پنجم و مقر مرکزی ارتش آمریکا در منطقه منصوب شد. ناوگان پنجم و مقر مرکزی ارتش آمریکا که از بیش از 20 هزار نیروی نظامی، تفنگدار، ملوان و کادر اداری تشکیل شده، از جمله مهمترین عناصر نیروی دریایی آمریکا به شمار می‌آید.

لازم بذکر است ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا منطقه خاورمیانه از سواحل پاکستان تا کانال سوئز مصر را تحت نظر دارد.

ارسال نظر

 
1