خبر فوری

 
 
مرزبانان ایران 500 مهاجر غیر مجاز پاکستان را به کشورشان بازگرداندند
کد خبر :1783804212

15:09 1399/07/27


برچسب ها : مرز تفتان, مرز میرجاوه, مرزبانان ایرانی, مهاجر پاکستانی, مهاجران پاکستانی, نیروهای مرزبانی پاکستان, نیروی انتظامی,

نیروهای مرزبانی ایران تعداد 500 شهروند دیگر پاکستانی که از مبادی غیرقانونی وارد ایران شده بودند را در نقطه مرزی تفتان(میرجاوه) تحویل میر الهی بخش نوتی زهی مقام ارشد مرزبانی پاکستان دادند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای مرزبانی ایران تعداد 500 شهروند دیگر پاکستانی که از مبادی غیرقانونی وارد ایران شده بودند را در نقطه مرزی تفتان(میرجاوه) تحویل میر الهی بخش نوتی زهی مقام ارشد مرزبانی پاکستان دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، 500 شهروند غیر مجاز پاکستانی که از مبادی غیرقانونی وارد ایران شده بودند، توسط نیروهای انتظامی بازداشت و سپس از طریق مرز تفتان(میرجاوه) به کشور خود بازگردانده شدند.

طبق گفته مقامات پاکستانی از میان این 500 شهروند بازگردانده شده، 399 نفر از اهالی ایالت پنجاب، 77 نفر از ایالت خیبر پختون خوا، 17 نفر از منطقه آزاد کشمیر و 2 نفر نیز از اهالی ایالت بلوچستان بودند.

این افراد پس از معاینه توسط کادر پزشکی موجود در منطقه مرزی تفتان جهت انجام تحقیقات و تعیین تکلیف تحویل آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) شدند.

گفتنی است شهروندان پاکستانی با هدف کسب درآمد بهتر در ترکیه و کشورهای اروپایی سعی دارند از طریق خاک ایران به این کشورها مهاجرت نمایند که تنها تعداد بسیار اندکی از این افراد موفق به ورود به این کشورهای صنعتی می شوند و بسیاری از آنان یا توسط نیروهای انتظامی ایران شناسایی و بازداشت می شوند و یا در مسیر مهاجرت به ترکیه به دلیل دشواری های موجود اعم از گرسنگی و یا پیاده روی بسیار زیاد جان خود را از دست می دهند.

 

 

ارسال نظر

 
1