خبر فوری

 
محکوم کردن وزارت خارجه پاکستان بدلیل خشنوت های بی رویه علیه مسلمانان در کشمیر اشغالی
کد خبر :683232898

15:06 1400/07/03


برچسب ها : پلیس هند, تروریستی, مسلمانان هند, وزارت خارجه پاکستان, کاردار سفارت هند, کشمیر اشغالی,

وزارت خارجه پاکستان کاردار هند را احضار کرد و اعتراض شدیدی را علیه خشونت های بی رویه علیه مسلمانان توسط هند در ایالت آسام ثبت کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وزارت خارجه پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد و اعتراض شدیدی را علیه خشونت های بی رویه علیه مسلمانان توسط هند در ایالت آسام ثبت کرد.

پس از انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی که نشان می داد پلیس هند به شهروندان مسلمان شلیک می کند ،به همین دلیل مقامات هند مورد انتقاد شدید قرار گرفتند.

در این ویدئو نشان داده می شود که پلیس از پشت درختان بی رویه به سوی مسلمانان شلیک می کند. در همین حال ، مردی به طرف آنها دوید و پلیس او را محاصره و با چوب و باتوم به او حمله کرد.

این مرد پس از تیراندازی پلیس روی زمین افتاد، در حالی که فیلمبردار همراه پلیس نیز بارها و بارها با لگد او را می کوبید.

بر اساس گزارش ها، این حادثه دو نفر را از منطقه سپاچر بخش درنگ ایالت آسام که اکثر ساکنان آن منطقه مسلمان تبار بنگلادشی هستند، به شهادت رساند.

در همین حال، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای کشتار غیرقانونی سه نفر در خط کنترل مرزی بخش اری  واقع در شمال کشمیر اشغالی را محکوم کرده و گفتند: این قتل ها شواهدی از ده ها سال تروریسم دولتی علیه کشمیری ها است.

وزارت خارجه پاکستان ادامه داد: عملیات ضد نفوذ در خط کنترل مرزی بخش اری  یک عملیات جعلی هند است که پاکستان در مورد آن به جهان هشدار داد که این یک ترفند قدیمی هند برای بدنام سازی پاکستان است.

در پایان افزودند: نقض حقوق بشر توسط هند در کشمیر اشغالی باید توسط کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد بررسی شود، همانطور که توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درمورد کشمیر در سال های 2018 و 2019 گزارش شده است.

ارسال نظر

 
1