خبر فوری

 
 
قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به مشهد رسید+ویدیو
کد خبر :865879735

16:38 1400/02/02


برچسب ها : ایران, پاکستان و ایران, رحیم حیات قریشی, شاه محمود قریشی, مشهد, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در روز سوم سفر خود به ایران، وارد مشهد مقدس شده و با تولیت حرم رضوی دیدار کرد.


خراسان رضوی: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در روز سوم سفر خود به ایران، به همراه رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران وارد شهر مشهد شده و توسط معاون فرماندار استان خراسان مورد استقبال قرار گرفت.

براساس گزارش، در این بین مقامات عالی رتبه نیز حضور داشتند. شاه محمود قریشی در این سفر به بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) ادای احترام می کند.

 

قریشی طی دیدار با حجت الاسلام مروی تولیت حرم مطهر اظهار داشت: پاکستان یک کشور برپایه ایدئولوژی است و دفاع از حرمت رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) مرکز و محور ایمان ما است، نگاه مردم در این برهه حساس و دشوار به سمت علما است، علما باید برای مبارزه با اسلام هراسی روز افزون و دفاع از حرمت رسول نقش خود را ایفا کنند. من به مردم می خواهم خبر خوشی را بدهم مبنی بر اینکه رهبری ایران و تولیت حرم تصمیم گرفته اند تا برای ناموس رسالت، حفظ شان و حرمت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) و سربلندی اسلام، پاکستان و ایران به طور مشترک صدا سر خواهند داد. وی در این دیدار افزود: موضع نخست وزیر پاکستان در این رابطه اتحاد امت اسلامی در رابطه با این مولفه ها است و اینکه غرب را متقاعد کرد تا افراد، نهاد یا سازمان هایی که مرتکب توهین به پیامبر می شوند را به سزای اعمالشان برسانند. تلاش های ما در این زمینه ادامه خواهند یافت.

وی افزود: من خرسندم که رهبری ایران در رابطه با ناموس رسالت و این موضوعات عزم خود برای تلاش های مشترک به همراه پاکستان را ابراز داشته است.  وی همچنین از رهبری ایران بابت حمایت از موضع اسلام آباد در زمینه کشمیر ابراز تشکر کرد و گفت: بابت فراهم کردن تسهیلات برای زائران پاکستانی از دولت و رهبری ایران سپاسگذارم. وی حجت الاسلام مروی را از اصل "سیاست زائر" که توسط دولت پاکستان تدوین شده اس مطلع کرد . گفت که سالانه هزاران زائر از پاکستان برای زیارت ائمه والا مقام می آیند. برای نخستین بار به منظور خاتمه مشکلات زائران یک سیاست جامع ترتیب داده ایم.

 گفتنی است وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از کنسولگری اسلام آباد در مشهد نیز بازدید به عمل آورده و با مقامات دیدار خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر

 
1