خبر فوری

 
 
قاسم خان سوری: پاکستان و ایران دارای روابط بی نظیر دینی و فرهنگی با یکدیگر هستند
کد خبر :1349695343

10:40 1399/01/31


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع کویته, پاکستان و ایران, تجارت مرزی, سرکنسول ایران, قاسم خان سوری, مجلس ملی پاکستان, محمد رفیعی,

قاسم خان سوری نایب رئیس پارلمان پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان و کشور دوست و برادر ایران دارای روابط بی نظیر تاریخی، تجاری و فرهنگی با یکدیگر هستند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز| قاسم خان سوری نایب رئیس پارلمان پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان و کشور دوست و برادر ایران دارای روابط بی نظیر تاریخی، تجاری و فرهنگی با یکدیگر هستند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، قاسم خان سوری نایب رئیس پارلمان پاکستان این سخنان را در جریان دیدار محمد رفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته با مقامات و اعضای اتاق تجارت و صنعت کویته بلوچستان اظهار داشت.

وی تصریح کرد: پاکستان و ایران دو کشور مسلمان و با مشترکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی دارای روابط دیرینه با یکدیگر هستند، اما سطح روابط تجاری دو کشور رضایت بخش نیست، تلاش دولت پاکستان این است با ایجاد ابعاد جدیدی در سطح روابط تجاری خود با تمام کشورهای دنیا و به ویژه ایران آنها را بیش از پیش مستحکم نماید.

وی افزود: در این بین تلاش های آقای رفیعی سرکنسول ایران در کویته قابل تقدیر است و نقش مقامات اتاق بازرگانی و اعضای وارد کننده و صادر کننده اتاق های بازرگانی دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

قاسم سوری خاطرنشان کرد: تحریم های اقتصادی علیه ایران اصلی ترین مانع ایجاد کریدور بانکی مستقیم میان دو کشور است اما ما در تلاش هستیم نه تنها حجم تجارت دو کشور را از طریق همکاری های دوجانبه افزایش دهیم بلکه تمامی اهداف تعیین شده در این مسیر را نهایی نماییم، ما تمامی امکانات و تسهیلات لازم جهت رونق بخشیدن به تجارت مرزی و استحکام بیش از پیش آن را فراهم خواهیم نمود.

در پایان این نشست «غلام فاروق خلجی» رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کویته، «بدرالدین کاکر» نایب رئیس اتاق و «دوستین خان جمالدینی» معاون وزارت دامداری و کشاورزی ایالت بلوچستان از تلاش‌های سرکنسول جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند. 

ارسال نظر

 
1