خبر فوری

 
عملیات های تروریستی تحریک طالبان پاکستان در نقاط مختلف ایالات خیبر و بلوچستان علیه نیروهای امنیتی
کد خبر :445006182

18:27 1402/02/24


برچسب ها : TTP, پذیرش مسئولیت حمله, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, حملات تروریستی, شهرستان قلعه عبدالله, وزیرستان جنوبی, وزیرستان شمالی,

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه هایی مسئولیت حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی در نقاط مختلف از ایالات خیبر و بلوچستان را برعهده گرفت و همچنین مدعی شد که حمله ارتش علیه تروریست های وابسته به تحریک نیز خنثی شده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه هایی مسئولیت حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی در نقاط مختلف از ایالات خیبر و بلوچستان را برعهده گرفت و همچنین مدعی شد که حمله ارتش علیه تروریست های وابسته به تحریک نیز خنثی شده است.

محمد خراسانی نوشت: نیروهای ارتش دلار خور صبح امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت) یکی از مخفیگاه های مجاهدین در منطقه گرگری بخش تیارزه از وزیرستان جنوبی را هدف یورش خود قرار دادند، اما مجاهدین ضمن خنثی سازی این یورش و خروج از محاصره، توانستند طی تبادل آتش، 7 نظامی را زخمی و به قتل برسانند؛ درحالیکه تمامی مجاهدین در این درگیری سالم ماندند.

وی همچنین اظهار داشت که مجاهدین تحریک طالبان در دو روز گذشته دو حمله در شهرستان قلعه عبدالله ایالت بلوچستان علیه نیروهای پاکستانی انجام دادند.

در حمله نخست که دو روز قبل (جمعه 22 اردیبهشت) در جنگل پیر علیزئی انجام شد، مجاهدین پاسگاه نیروهای لیویز را با بمب کنترل از راه دور منهدم کردند که به احتمال قوی تلفات جانی و مالی شدیدی به ارتش وارد آمد.

حمله دوم بعدازظهر شنبه (23 اردیبهشت) در نزدیکی پایگاه شام مزئی انجام شد که یکی از نیروهای لیویز به نام نور الحق کشته شد.

سخنگو همچنین تصریح داشت که روز شنبه (23 اردیبهشت)، مجاهدین پاسگاه ارتش در منطقه شین سترگِ بخش شکتوئی از وزیرستان جنوبی را با سلاح تک تیرانداز هدف قرار دادند که در این حمله دو نظامی کشته و یک دوربین جاسوسی منهدم شد.

وی در ادامه بیان داشت که مجاهدین دو روز قبل (پنجشنبه 21 اردیبهشت) کلانتری پلیس در منطقه رستم بهروج کلی شهرستان مردان را با سلاح دید در شب و پرتاب چندین نارنجک مورد حمله قرار دادند. احتمال وارد آمدن تلفات جانی و مالی به نیروی پلیس در این حمله وجود دارد.

ارسال نظر

 
1