خبر فوری

 
 
عمران خان: پاکستان به تلاش های خود برای بهبودی روابط ایران_عربستان ادامه می دهد
کد خبر :916472635

16:03 1399/04/06


برچسب ها : پاکستان و ایران, پاکستان و عربستان سعودی, قرنطینه, مقابله با کرونا,

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته طی سخنرانی در صحن علنی مجلس ملی پاکستان، گفت: پاکستان بر خلاف برخی عناصر که خواهان ایجاد تنش میان ایران و عربستان سعودی هستند، به نقش آفرینی خود در زمینه بهبودی روابط دو کشور ادامه خواهد داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته طی سخنرانی در صحن علنی مجلس ملی پاکستان، طی انتقاد از فشارهای وارده برای قرنطینه شدید کشور در روز های آغازین شیوع ویروس کرونا (از سوی ارتش پاکستان) و در بیان علت مخالفت وی با این مورد، گفت: بسیاری همچنان پاکستان را با کشورهای توسعه یافته اروپایی مقایسه می کنند، این درحالی است که موضع من از روز نخست این بود که باید بفهمیم که شرایط کشور ما با کشورهای توسعه یافته تفاوت دارد، در کشور ما مناطقی با منازل مسکونی به همراه دو اتاق وجود دارد که در هر اتاق 5 تا 10 نفر زندگی می کنند، وضعیت کشور ما این چنین است. ما باید مردم را از کرونا و فقر حفظ کنیم. در همین راستا من را مورد انتقاد قرار دادند. برخی از اعضای کابینه دولت نیز بر این باور بودند که قرنطینه سخت در سطح کشور باید انجام شود، تمامی کشور ها در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا در حال تجربه اقداماتی بودند. به دلیل قرنطینه سخت هند، صدها هزار نفر به زیر خط فقر سقوط کردند،  در یکی از گزارش های "نیویورک تایمز" گفته شد که 34% درصد از مردم هند متحمل فقر شدید شده اند. صدها و هزاران نفر در خیابان ها در اثر فقر ناشی از قرنطینه، جان باختند، همان طور که به ما نیز برای قرنطینه فشار آوردند و من به همین دلیل زیر بار قرنطینه شدید نمی رفتم. بارها به دولت ما اتهام زدند که در مورد تصمیم گیری هایش در زمینه کرونا دچار سردرگمی شده است. من همیشه می گفتم که اگر منابع وجود دارد، می توان قرنطینه نیز اعمال کرد، اما متاسفانه وضعیت کشور ما چیز دیگری است، ما علاوه بر نجات مردم خود، باید اقتصاد را نیز مدیریت می کردیم تا قشر فقیر و کارگر با مشکلات روبرو نشوند. حال تمامی کشور ها من جمله کشوری چون ایالات متحده آمریکا که از قدرتمند ترین اقتصاد های جهانی است، قرنطینه کامل در سطح کشور را عامل خسارت زیاد اقتصادی می دانند.

 

عمران خان در ادامه سخنرانی خود یکی از موفقیت های دولت فعلی را در سیاست های خارجی عنوان کرد وافزود: آمریکایی ها طی عملیات ایبت آباد اسامه بن لادن را شهید کردند، که پس از آن حملات پهپاد های نظامی آمریکایی در داخل خاک پاکستان شروع شدند. زمانی که "کارل" یکی از سناتور های آمریکا از دولت وقت سوال کرد که در صورتی که پاکستان این حملات را محکوم می کند، پس چرا ما بر چنین حملاتی پا فشاری می کنیم؟ در پاسخ شنید که این حملات با رضایت آنها انجام می شوند. نخست وزیر پاکستان افزود: اما در حال حاضر تعاملات دو جانبه پاکستان_آمریکا بهتر شده اند، ما به آنها گفته ایم که دیگر در هیچ جنگی جانبداری آمریکا را نخواهیم کرد و تنها در زمینه صلح همکاری خواهیم داشت. زیرا ما به حل و فصل مشکلات با روش های سیاسی باور داریم.

وی در ادامع خاطر نشان کرد: پاکستان روابط عالی و برادرانه ای با عربستان سعودی دارد، در حالی که ایران نیز کشور همسایه ما است. ما در حال ایفای نقش خود در زمینه مسالمت بین دو کشور هستیم، برخی از عناصر خواهان ایجاد تنش میان ایران و عربستان سعودی هستند، ایران و عربستان سعودی از ما خواستند تا پاکستان برای بهبودی روابط میان این دو نقش آفرینی کند.

ارسال نظر

 
1