خبر فوری

 
عمان : نخستین شرط روابط با اسرائیل، برپایی دولت فلسطین است
کد خبر :1499838800

21:48 1397/11/30


برچسب ها : اسرائیل, رژیم صهیونیستی, عمان, فلسطین,

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در مسکو این موضوع را تکذیب کرد که عادی سازی روابط در حال حاضر بین مسقط و تل آویو در جریان است.


 

به گزارش راز نیوز، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در مسکو این موضوع را تکذیب کرد که عادی سازی روابط در حال حاضر بین مسقط و تل آویو در جریان است.

وی ابراز داشت که برقراری روابط با اسرائیل مترادف با تکذیب و نفی حقوق فلسطینیان نیست، بلکه هدف از این روابط، پیشرفت روند صلح منطقه است. هدف از سفر نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو به عمان در سال گذشته برقراری روابط با اسرائیل نبوده و عمان در تلاش روابطی با اسرائیل است که از طریق آن بتوان راه حل مناسب و عادلانه ای برای حل مسئله فلسطین، تضمین حقوق شهروندان فلسطینی و اتخاذ تصمیم به نفع تمامی طرف ها دست یافت.

یوسف بن علوی خبر نمایندگی عمان برای برقراری روابط با اسرائیل از سوی قدرت های دیگر را تکذیب کرده و از تلاش های خود برای بازگشت اسرائیل و فلسطین بر روی مذاکرات خبر داد. وی گفت که بزرگترین بند قرار داد صلح با اسرائیل، حاکمیت مستقل دولت فلسطین و اجرای قطعنامه های پذیرفته شده بین المللی در این زمینه خواهد بود. باید زمینه حل و فصل درگیری های اسرائیل و فلسطین را فراهم کنیم. ما خواستار حل مسائل و مشکلات فلسطین به طور عادلانه بوده و نخستین شرط روابط هر کشوری با اسرائیل، برپایی دولت فلسطین خواهد بود. یوسف بن علوی در پایان اظهار داشت، در قراردادهای بین المللی که حکم خروج اسرائیل از کشورهای عربی داده شده است، اسرائیل باید از آن کشورها خارج شود.

ارسال نظر

 
1