خبر فوری

 
 
عقب نشینی اسلام آباد پس از انتقاد های شدید اپوزیسیون در زمینه مذاکرات یکجانبه حزب حاکم پاکستان با گروه تروریستی تحریک طالبان
کد خبر :348016032

15:01 1400/07/12


برچسب ها : PMLn, PPP, PTI, TTP, آصف زرداری, پاکستان و طالبان, تحریک انصاف, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حزب مردمی پاکستان, حزب مسلم لیگ ن, شیری رحمان, عفو مشروط, مخفی, مذاکرات,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان پس از انتقاد های شدید احزاب اپوزیسیون پاکستان از تصمیم یکجانبه حزب حاکم تحریک انصاف PTI در خصوص مذاکرات با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، ضمن اتخاذ موضع عقب نشینی، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان پس از انتقاد های شدید احزاب اپوزیسیون پاکستان از تصمیم یکجانبه حزب حاکم تحریک انصاف PTI در خصوص مذاکرات با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، ضمن اتخاذ موضع عقب نشینی، در نشست خبری با بیان اینکه مذاکرات با تی تی پی آغاز نشده است و وزارت کشور در این زمینه هیچگونه نقشی ندارد، افزود: اگر این مذاکرات از طریق طالبان افغانستان درحال انجام است، من اطلاعی ندارم و اظهار نظر در این باره زودهنگام خواهد بود.

احزاب مردمی پاکستان PPP و مسلم لیگ (ن) PMLn ضمن ابراز نگرانی در زمینه مخفی نگه داشتن مذاکرات دولت پاکستان با تحریک طالبان و رد کردن اظهارات متضاد اعضای کابینه و تصمیم یکجانبه عفو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP، از دولت خواستار جلب نظر پارلمان در زمینه شرایط ارتباط با سازمان تروریستی شدند.

سناتور شیری رحمان رهبر پارلمانی حزب مردمی پاکستان با مطرح کردن این سوال که او (عمران خان) به گروهی که "طالبان خوب" می گوید می خواهد به چه نوع راه حل سیاسی دستیابد، باید در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد، گفت: زیرا قربانیان بی شمار شهروندان و نظامیان در مبارزه با تروریسم پرسش هایی را مطرح می کنند. سیاست خارجی و امنیتی، که پایه و اساس وحدت ملی بود، اکنون به طور مرتب هدف اعلانات یکجانبه و متناقض اعضای کابینه قرار میگیرد که این امر باعث مواجه شدن کشور، در داخل با سوالاتی و در سطح بین المللی با انتقاد، شده است. یک وزیر می گوید تی تی پی در دستان گروه های ضد پاکستانی ایجاد شده در هند است، درحالیکه دیگری می گوید که می توان درصورتی که آنها عملیات های خشونت آمیز را رها کنند، خلع سلاح و مجددا وارد دایره شهروندی کرد.

خانم شیری رحمان افزود: افشای تغییر سیاست پاکستان در خصوص تحریک طالبان پاکستان به جای پارلمان، توسط عمران خان طی مصاحبه ای با یکی از شبکه های خارجی صورت گرفت.

از طرفی آصف علی زرداری رئیس حزب مردمی پاکستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر طالبان پاکستان علیه نیروهای امنیتی در وزیرستان شمالی، اجرای کامل و قطعی برنامه اقدام ملی (مبارزه با تروریسم) را تنها راه حل معالجه تروریسم عنوان کرد و افزود: از بین بردن مهد های تروریسم درمان کسانی است که دستور حاکمیت را به چالش می کشند، تروریست ها را باید دشمنان کشور دانست.

علاوه بر آن سناتور عرفان صدیقی عضو حزب مسلم لیگ (ن) در یک بیانی گفت: مخفی نگه داشتن مذاکرات با تی تی پی غیرمنصفانه بود، ارائه پیشنهاد عفو به تحریک طالبان پاکستان بدون جلب اعتماد ملت و پارلمان، سوالات زیادی را برانگیخته است.

 

بخوانید: عمران خان: در حال مذاکره با برخی از گروهک های وابسته به تحریک طالبان پاکستان هستیم

                     ناکامی مذاکرات مخفی میان دولت و طالبان پاکستان درپی افزایش خشونت ها

ارسال نظر

 
1