خبر فوری

 
شکست در نوار غزه و استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
کد خبر :1102270438

17:16 1397/08/23


برچسب ها : اسرائیل, رژیم صهیونیستی, وزیر جنگ,

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ایکسپریس، به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ،از سمت خود استعفا خواهم داد و خواهان برگزاری انتخابات هستم.


به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ایکسپریس، به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ،از سمت خود استعفا خواهم داد و خواهان برگزاری انتخابات هستم.
لیبرمن گفت : نمی توانیم از حملات در غزه اجتناب کنیم.
اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: حکومت سیاسی در رویارویی با فلسطینیان شکست خورده و خواستار حکومت جدی تری هستم.

وی اضافه کرد در نتیجه استعفای او، حزب وی نیز کابینه را ترک می کند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اکثریت ضعیفی در پارلمان خواهد داشت.

حزب اسرائیلی "خانه یهود" نیز اعلام کرد بدون داشتن وزارت جنگ ، فعالیت در دولت را ادامه نخواهد داد.

لیبرمن تاکید کرد به سیاستی که کابینه (رژیم صهیونیستی) در پیش گرفته است اعتماد ندارم. وی افزود: پیش از اعلام استعفا با نتانیاهو صحبت نکردم.

«رویترز» نیز اندکی قبل با استناد به منابع آگاه از احتمال کناره‌گیری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل خبر داد و دلیل آن را اختلاف نظر با تل‌آویو درخصوص نوارغزه عنوان کرد.

به گفته یکی از این منابع، لیبرمن به دنبال مخالفت با تصمیم روز گذشته کابینه امنیتی اسرائیل مبنی بر لزوم توقف حملات به نوارغزه، تصمیم به استعفا گرفته است.

«هاآرتص» خبر گزاری رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع وابسته به لیبرمن، از مصمم بودن وی برای کناره‌گیری خبر داد.

استعفای لیبرمن می‌تواند به معنای خروج «اسرائیل خانه ما» حزب متبوع وی از دولت ائتلافی باشد. به این ترتیب، با از دست رفتن ۵ کرسی وابسته به این حزب، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تنها با اختلاف یک کرسی قادر به حفظ اکثریت خواهد بود.

در این شرایط ممکن است نتانیاهو مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

ارسال نظر

 
1