خبر فوری

 
شهادت 5 تن و زخمی شدن بیش از 28 نفر از شیعیان پاکستان طی عملیات های تروریستی
کد خبر :1033326433

13:30 1400/05/28


برچسب ها : PPP, انفجار نارنجک, بلاول بوتو زرداری, تاسوعا, تروریست, تیراندازی, حزب مردمی پاکستان, دسته عزاداری, سپاه صحابه, شیعه, شیعیان پاکستان, عاشورا,

درپی عملیات های تروریستی عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه در ایالت های سند و پنجاب در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 5 تن از شیعیان به شهادت رسیده و بیش از 28 تن نیز زخمی شده اند.


سند/پنجاب: به گزارش راز نیوز| درپی عملیات های تروریستی عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه در ایالت های سند و پنجاب در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 5 تن از شیعیان به شهادت رسیده و بیش از 28 تن نیز زخمی شده اند.

حادثه نخست روز تاسوعا مورخ 27 مرداد با تیراندازی مستقیم عناصر وهابی در روستای فیض گنج شهرستان خیرپور ایالت سند رخ داد که طبق گزارش های منتشر شده منجر به شهادت سه عزادار و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

 

همچنین دو حادثه دیگر تیراندازی علیه شیعیان در کلانشهر کراچی رخ داد. حمله اول علیه ایستگاه صلواتی برپا شده در نزدیکی مسجد بلال شهرک عباس انجام شد که درپی آن یک فرد به اسم ارسلان زخمی شد. به گفته منابع محلی، حین انجام این عملیات تروریستی، خودروی نیروی پلیس در محل حضور داشت.

همچنین حمله دوم نیز در حوالی کالج دگری شهرک الاحمد علیه اتوبوس قوم هزاره در کراچی رخ داد که درحال برگشت از مراسم عزاداری برای سیدالشهداء علیه السلام بودند، در این حادثه نیز یکی از جوانان شیعه هزاره زخمی شده است. گفته می شود در این اتوبوس نیز علاوه بر نیروی پلیس، نیروی رنجرز حضور داشت.

 

 

 

حمله چهارم نیز در روز عاشورای حسینی به صورت تیراندازی و انفجاری و با پرتاب نارنجک دستی در دسته عزای سید الشهداء علیه السلام در خیابان جیل شهر باولنگر رخ داد که منجر به شهادت دو فرد و زخمی شدن 25 تن از جمله کودکان شده است. گزارش ها حاکی از دستگیر شدن فرد مشکوک درپی محاصره و عملیات جستجوی نیروهای امنیتی است.

پس از این حادثه باولنگر، عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب ضمن ارائه درخواست از بازرس کل پلیس پنجاب، برای خانواده های شهدای این حادثه تروریستی کمک مالی 1 میلیون روپیه ای، افراد زخمی شدید 500 هزار روپیه و افراد زخمی 100 هزار روپیه را اعلام کرده و اظهار داشت: کمک های مالی جایگزین هیچگونه زندگی نمی شود، تنها کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند از اندوه آن آگاه هستند. دولت پنجاب با قربانیان این حادثه و خانواده هایشان ابراز همدردی می کند.

 

 

شایان ذکر است بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان PPP در پیامی ضمن محکوم کردن این حمله و ابراز همدردی با خانواده شهدا، این حمله انفجاری تروریستی علیه دسته عزا باوجود تدابیر شدید امنیتی را علامت سوالی درخصوص عملکرد دولت قرار داد و افزود: تروریست ها در نشر فساد فرقه گرایی ناموفق خواهند بود. وی افزود: حمله به عزاداران حسین (علیه السلام) بدترین نمونه از تروریسم است.

 

از طرفی یکی از شاهدان عینی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت، هنگامی که دسته عزاداری مقابل مسجد رسید، هیچ نیروی امنیتی در این منطقه یا حتی سقف مسجد حضور نداشت که در این بین انفجار صورت گرفت.

 

 

 

ارسال نظر

 
1