خبر فوری

 
شش کشته و زخمی طی انفجار در پایتخت پاکستان
کد خبر :42943357

10:27 1401/10/02


برچسب ها : TTP, اسلام آباد, انفجار, انفجار انتحاری, انفجار خودروی بمب گذاری شده, پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, پلیس اسلام آباد, تحریک طالبان پاکستان, حمله انتحاری,

درپی انفجار خودرو احتمالا انتحاری در اسلام آباد پایتخت پاکستان شش تن از نیروهای پلیس از جمله یک شهروند کشته و زخمی شده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حوالی خیابان I-10 اسلام آباد پایتخت پاکستان انفجار صورت گرفته است که درپی این انفجار یک نیروی پلیس به نام عدیل حسین جان باخته و 5 نیروی پلیس از جمله یک شهروند زخمی شده اند.

براساس گزارش اولیه، پلیس پس از مشکوک شدن به خودرو، دستور ایست را می دهد، خودرو نیز پس از توقف منفجر می شود که احتمال می رود انفجار انتحاری باشد.

از طرفی باتوجه به اوضاع نابسامان سیاسی در ایالت پنجاب پاکستان با صدور حکم تعلیق وزیر ارشد این ایالت از سوی فرماندار پنجاب، برخی از کاربران در فضای مجازی این انفجار را از سوی سیاستمداران برای انحراف اذهان عمومی عنوان کرده و گفتند: همان طور که در گذشته قدرتمندان چنین اعمالی انجام داده اند، احتمال می رود این بار هم کار آنها باشد.

 

 

تکمیلی:

صفحه رسمی پلیس اسلام آباد در تویتر این حمله را انتحاری و تروریستی عنوان کرده و بیان داشت که عناصر تروریستی قصد انفجار انتحاری در منطقه گنجان آباد را داشتند که طی اقدام به موقع نیروی پلیس، شهر و شهروندان از این حمله تروریستی نجات پیدا کردند.

 

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله انتخاری را برعهده گرفت و اذعان داشت: مسئولیت حمله استشهادی علیه دشمنان اسلام در اسلام آباد را برعهده می گیریم، طی این حمله بیش از 6 تن از نیروهای پلیس کشته و زخمی شدند.

محمد خراسانی در ادامه این بیانیه تصریح داشت که حمله توسط مولانا حبیب با هدف انتقام برای شهادت شهید عمر خالد خراسانی از رهبران تحریک طالبان پاکستان انجام شده است. این حمله یک پیام واضحی برای دشمنان اسلام است که از دست شیران خدا هیچ کجا در امان نخواهند بود. ما در آینده نیز انتقام خون شهدای خود را خواهیم گرفت و آرزوی شهدا برای اجرای شریعت اسلامی در پاکستان را به حقیقت تبدیل خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1