خبر فوری

 
شرح پرواز هواپیمای رژیم صهیونیستی از تل آویو به اسلام آباد
کد خبر :425571184

14:43 1397/08/14


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, رژیم صهیونیستی,

یکی از خبرنگاران خبرگزاری معروف رژیم صهیونیستی با تویت هایی که نشان دهنده ی نقشه هایی از سایت فلات رادار است این موضوع را ثابت کرده است که هواپیمای رژیم صهیونیستی پس از توقف در عمان به سوی پاکستان حرکت کرده و در آنجا به مدت 10 ساعت توقف کرده است.


یکی از خبرنگاران خبرگزاری معروف رژیم صهیونیستی با تویت هایی که نشان دهنده ی نقشه هایی از سایت فلات رادار است این موضوع را ثابت کرده است که هواپیمای رژیم صهیونیستی پس از توقف در عمان به سوی پاکستان حرکت کرده و در آنجا به مدت 10 ساعت توقف کرده است. با توجه به عدم هیچ گونه روابط سیاسی و دیپلماتیک میان پاکستان و رژیم صهیونیستی، پرواز هواپیمای رژیم صهیونیستی به سوی پاکستان و توقف 10 ساعته ی آن علاوه بر آنکه سوال برانگیز باشد موجب تعجب نیز است.
 

 


طبق مدعای اِوی اسچارف یکی از خبرنگاران خبرگزاری معروف رژیم صهیونیستی این هواپیما پس از توقف 10 ساعته در اسلام آباد پاکستان به سوی تل آویو بازگشت. وی افزود : این هواپیما، هواپیمای خصوصی بوده است که تنها مقامات سیاسی از آن استفاده میکنند. وی از نویسنده های خبرگزاری هاآرتص، از خبرگزاری های قدیمی و معروف رژیم صهیونیستی است.

علاوه بر آن یکی از خبرنگاران معروف پاکستانی بانام سید طلعت حسین در تویت خود اینگونه نوشته است که :" خبر ورود هواپیمای اسرائیل به پاکستان درحال منتشر شدن در فضای مجازی است. دولت و مقامات باید در این رابطه توضیح دهند. یا این خبر را تصدیق کنند و یا تکذیب. سکوت مسئولین در این رابطه باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. ایران و کشورهای دیگر درحال دنبال کردن این خبر هستند. "

ناگفته نماند که احزاب مخالف دولت نیز درحال مطرح کردن سوالاتی در این زمینه هستند. احسن اقبال در تویت خود با اشاره به یک ضرب المثل اردو، نوشت :" با توجه به تاکید وزیر رسانه در این رابطه، احتمالا خبرهایی است. "

وزیر رسانه پاکستان، فواد حسن چودھری نیز درعوض آنکه پاسخی مناسب دهد وی در پاسخ به تویت احسن اقبال اینگونه نوشت :" عمران خان، نواز شريف نیست و در کابینه آن نیز افرادی همچون شما وجود ندارند. ما نه تنها با مودی نخست وزیر هند، بلکه با اسرائیل نیز هیچ گونه مذاکرات مخفیانه ای انجام نخواهیم داد. اگر شما واقعا نگران پاکستان بودید، مانع از پیشرفت آن نمی شدید. پس خیال بافی نکنید، چون پاکستان در دستان محافظانش قرار دارد. "

لازم به ذکر است که اِوی اسچارف این اطلاعات را براساس نقشه های سایت فلات رادار که مشخصات پرواز هارا نشان می‌دهد ارائه کرده است. طبق نقشه معین شده این سایت در این زمینه نشان داده شده است که، پرواز رژیم صهیونیستی با نام Bombardier Global Epress XRS از تل آویو به سوی عمان و سپس به سوی پاکستان پرواز کرده است. این هواپیما با شماره سریال مخصوص پرواز 0757 پس از توقف در عمان به سوی پایتخت پاکستان ،اسلام آباد پرواز کرده است. این پرواز پس از وارد شدن به فضای کشور پاکستان و با نزدیک شدن به اسلام آباد، ارتفاع خود را از 40 هزار پا به 20 هزار کاهش داد که این امر باعث شد تا از رادار این سایت محو شود. گفتنی است که این هواپیما پس از 10 ساعت مجددا بر روی رادار نمایش داده شد که از اسلام آباد به سوی عمان و سپس تل آویو پرواز کرده است.

 

 

 

 

 


اِوی اسچارف در تویت خود با اشاره به این موضوع گفته است که پس از اسلام آباد ،کشمیر است، و اگر مقصد هواپیما به جز اسلام آباد بوده باید در ارتفاع می ماند نه اینکه بلندی خود را کاهش دهد زیرا پس از اسلام آباد ،بلندی ها و قله های کشمیر شروع می‌شود که مانع از آن می‌شود تا هواپیما در سطح پایین بتواند پرواز کند.

وی ادامه داد که این هواپیما در ساعت 00:40 پس از کاهش اوج خود از 40 هزار به 20 هزار پا از رادار خارج شد. اما این درحالی است که همین هواپیما با همین نام و سریال پرواز در ساعت 11:20 دقیقه و پس از توقف 10 ساعته در اسلام آباد پاکستان، در صفحه رادار ظاهر شد، و پس از بلند شدن به سوی عمان و درنتیجه تل آویو باز گشت. وی اظهار داشته است که نمی‌دانم چه کسی در این هواپیما بوده و با چه هدفی به کشوری سفر کرده است که آن کشور رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

 

 

 

 


تمامی این سوالات به این دلیل است که نه تنها پاکستان هیچ گونه روابط دیپلماتیک و سیاسی با رژیم صهیونیستی ندارد بلکه در پاسپورت این کشور نیز نوشته شده است که شهروند پاکستانی حق سفر به اسرائیل را ندارد.

ارسال نظر

 
1