خبر فوری

 
شاه محمود قریشی: گمانه زنی ها در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل حقیقت ندارد
کد خبر :1958430741

19:52 1399/03/27


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, رژیم صهیونیستی, شاه محمود قریشی, هند, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به دنبال درخواست شفاف سازی از سوی اپوزیسیون در نشست مجلس ملی، گفت: من می خواهم روشن کنم که هیچ حقیقتی در بحث به رسمیت شناختن اسرائیل وجود ندارد؛


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به دنبال درخواست شفاف سازی از سوی اپوزیسیون در نشست مجلس ملی، گفت: من می خواهم روشن کنم که هیچ حقیقتی در بحث به رسمیت شناختن اسرائیل وجود ندارد؛ ما همچون دیروز، امروز نیز از ایدئولوژی دو کشور حمایت می کنیم. موضع ما نسبت به اسرائیل همان موضع پاکستان است. به هیچ وجه تحت فشار کشور های عربی در حال تجدید نظر در سیاست خود نیستیم. پاکستان در تلاش برای حل مناقشه فلسطین است.

وی در ادامه افزود: پس از سخنان من در زمینه اینکه با عضویت هند در شورای امنیت روز رستاخیر برپا نخواهد شد، اعتراضاتی شده است؛ من در این باره می گویم که مسئله عضو شدن هند به صورت دائمی مطرح نیست. بلکه پاکستان و هند هرکدام 7 مرتبه به عنوان اعضای غیر دائمی شورای امنیت بوده اند. اگر هند، عضو غیر دائمی شورای امنیت شود، روز رستاخیز برپا نخواهد شد.

خواجه آصف رهبر حزب مخالف (مسلم لیگ نون) از وزیر امور خارجه پاکستان برای شفاف سازی بحث های پیش آمده تشکر کرد و گفت: درصورتی که این شفاف سازی از ابتدا انجام می گرفت، ناراحتی بوجود نمی آمد. پاکستان یک کشور ایدئولوژیک است که نباید ابهامی در آن وجود داشته باشد. گفتنی است حزب اپوزیسیون در نشست روز سه شنبه مجلس ملی، در زمینه گمانه زنی ها برای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط دولت فدرال و سخنان ایراد شده در مورد هند، خواستار شفاف سازی شد که پس از آن وزیر امور خارجه پاکستان، مواضع دولت را شفاف کرد.

ارسال نظر

 
1