خبر فوری

 
سناتور رضا ربانی: چرا پاکستان در حالی که طالبان مرز را به رسمیت نمی شناسد جلو می رود؟ معنای دولت پاکستان پارلمان نیست
کد خبر :2068886213

13:50 1400/10/03


برچسب ها : PPP, TTP, بوروکراسی مدنی و نظامی, پاکستان, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, حزب مردمی پاکستان, حصار کشی مرز, رضا ربانی, طالبان افغانستان, مجلس سنای پاکستان, مرز مشترک,

سناتور رضا ربانی از رهبران حزب مردمی پاکستان PPP طی سخنرانی در مجلس سنا، با بیان اینکه آیا وزیر امور خارجه متمایل هستند که با حضور در اینجا بگویند درحالیکه طالبان مانع از ایجاد حصار مرزی پاکستان با افغانستان می شوند، و با این وجود که آنها مرز را به رسمیت نمی شناسند پس چرا ما به جلو می رویم؟


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور رضا ربانی از رهبران حزب مردمی پاکستان PPP طی سخنرانی در مجلس سنا، با بیان اینکه آیا وزیر امور خارجه متمایل هستند که با حضور در اینجا بگویند  درحالیکه طالبان مانع از ایجاد حصار مرزی پاکستان با افغانستان می شوند، و با این وجود که آنها مرز را به رسمیت نمی شناسند پس چرا ما به جلو می رویم؟

 

 

وی افزود: ما از طالبان حمایت می کنیم اما هیچ کس در مورد اینکه آیا سیاست دولت در قبال افغانستان در زمینه حضور طالبان در افغانستان درست است یا خیر، صحبت نمی کند. گروه های تحریک طالبان پاکستان TTP مجددا درحال سازماندهی در افغانستان می باشند که باعث افزایش تروریسم در پاکستان می شود.

شایان ذکر است عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با بیان اینکه نیروهای طالبان روز یکشنبه (28 آذر) از ایجاد حصار مرزی توسط نیروهای ارتش پاکستان در منطقه مرزی مشترک با ولایت ننگرهار افغانستان جلوگیری کرده اند، اقدام به حصار کشی منطقه مرزی توسط نظامیان پاکستانی را غیرقانونی عنوان کرد.

رضا ربانی در ادامه صحبت هایش با اشاره به توافق آتش بس دولت پاکستان با تحریک طالبان پاکستان، اظهار داشت: دولت باید بگوید که براساس کدام شرایط با این گروه در زمینه آتش بس یکماهه توافق کرده بود. وی اظهار داشت که طرفین در زمینه آتش بس از 1 تا 30 نوامبر 2021 (10 آبان الی 9 آذر 1400)، تحویل 102 زندانی تحریک طالبان از طریق دولت امارت اسلامی به این گروه و صدور اعلامیه مشترک در تاریخ 1 نوامبر توافق کرده بودند. وی اظهار داشت تا زمانیکه ریشه مشکلات پیدا نشود، مشکلات ایجاد خواهند شد، گروه های افراطی تشکیل شدند درحالیکه تشکیلات سکوت اختیار کرده و تنها نظاره گر بود.

رضا ربانی خاطر نشان ساخت که دولت نمی تواند بیش از این توافقات سری انجام دهد و باید "برنامه اقدام ملی" ضد تروریسم در پارلمان مورد گفتگو قرار گیرد.

سناتور رضا ربانی اظهار داشت: دولت پاکستان به معنای بوروکراسی مدنی و نظامی است، معنای دولت پاکستان افراد نشسته در پارلمان نمی باشد. (تصمیمات جای دیگری اتخاذ می شوند.) وی در ادامه ضمن انتقاد تند خود از هیئت حاکمه پاکستان، خاطر نشان ساخت که تشکیلات برای پیشبرد سیاست های خود، ازدین سوء استفاده کرد.

وی در ادامه طی صحبت درمورد مسئله افراد ربوده شده توسط نهاد های امنیتی پاکستان، گفت: درحالیکه خانواده های این افراد به دنبالشان می گردند، اما تشکیلات این افراد را در جایی مخفی می کند که هیچکس دستشان به آنها نرسد.

سناتور افزود، گروه های افراطی دادگاه های جایگزین در کراچی، لاهور، پیشاور، سوات و مالاکند ایجاد کردند درحالیکه تشکیلات و دولت ساکت بودند، گروه های ستیزه جو حقوق کشور را زیرپا گذاشتند با این وجود هم دولت و تشکیلات تماشاگر و ساکت ماندند، خوب وقتی چنین حاکمانی باشند چطور می شود گفت که افراط گرایی پیشرفت نخواهد کرد؟

ارسال نظر

 
1