خبر فوری

 
سفر روزنامه نگار سرشناس پاکستانی به اسرائیل جنجال برانگیز شد
کد خبر :1128839685

11:38 1401/02/23


برچسب ها : احمد قریشی, اراضی اشغالی, اسرائیل, بیت المقدس, پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و فلسطین, خبرنگار, رژیم صهیونیستی, شیرین مزاری, عمران خان, غزه,

انتشار تصویری از حضور احمد قریشی روزنامه نگار سرشناس و برجسته پاکستانی در اسرائیل، اعتراض شدید کاربران شبکه های اجتماعی پاکستان را به همراه داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| انتشار تصویری از حضور احمد قریشی روزنامه نگار سرشناس و برجسته پاکستانی در اسرائیل، اعتراض شدید کاربران شبکه های اجتماعی پاکستان را به همراه داشت.

شیرین مزاری وزیر اسبق دولت فدرال پاکستان در امور حقوق بشر در صفحه کاربری خود با انتشار تصویری از حضور احمد قریشی روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل بین المللی در کنار دیگر میهمانان در اسرائیل عنوان داشت: حضور احمد قریشی در این نشست باعث حیرت و تاسف است، زیرا این نشست از سوی یک سازمان مردم نهاد اسرائیلی به نام «شراکة» منعقد شده است و این سازمان در حال فعالیت بر اساس استراتژی تقریب کشورهای عربی و اسرائیل است.

به گفته شیرین مزاری حضور احمد قریشی که به منابع و زیرساخت های حساس پاکستان دسترسی دارد در چنین نشستی نگران کننده و بهت آور است.

طبق اعلام منابع آگاه، احمد قریشی به دعوت سازمان مردم نهاد اسرائیلی موسوم به "شراکة" به سرزمین های اشغالی سفر نموده است و علاوه بر وی شخصیت های مختلف رسانه ای و تجار از کشورهای عربی، آمریکا و اسرائیل نیز در این نشست حضور داشتند.

به گفته این منابع، احمد قریشی نه تنها در نشست برگزار شده از سوی سازمان مردم نهاد مذکور حضور یافته است بلکه با شخصیت های عالی رتبه رژیم صهیونیستی نیز دیدار داشته است.

گفتنی است سفر این روزنامه نگار پاکستانی به سرزمین های اشغالی و حضور وی در نشست یک سازمان مردم نهاد خصوصی که وظیفه هم افزایی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد جنجال گسترده ای را در عرصه شبکه های اجتماعی و رسانه ای پاکستان ایجاد نموده است.

احمد قریشی کیست؟

احمد قریشی روزنامه نگار و خبرنگار پاکستانی در زمینه نظامی و جنگ و دارای نزدیک به دو دهه تجربه در عرصه گزارشگری در حوزه هایی همچون پاکستان، خلیج و مینا(خاورمیانه و شمال اقیانوس اطلس) می باشد، حضور در کشورهای لبنان، سوریه، کویت، عراق و افغانستان به عنوان نماینده ویژه جنگی از جمله دیگر سوابق فعالیتی این روزنامه نگار برجسته پاکستانی می باشد.

وی سخنرانی هایی را در خصوص جنگ های عراق و یمن در سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی ارائه داده و تاکنون بر روی چندین پروژه مربوط به افکار عمومی به تحقیقات پرداخته است که می توان به پروژه سال 2002 وی مبنی بر کار بر روی برنامه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه آمریکا برای جهان اسلام پس از واقعه 11 سپتامبر اشاره نمود.

کار بر روی پروژه ارتباطات استراتژیک در پاکستان در زمان دولت پرویز مشرف و انجام مسئولیت مختصر روابط عمومی در اردن در سال های 2004، 2005 و 2007 میلادی نیز از جمله دیگر فعالیت های وی می باشد.

این روزنامه نگار پاکستانی با مهارت و هوش بالای خود علاوه بر تسط کامل بر دو زبان زنده دنیا شامل عربی و انگلیسی، آشنایی بالایی با زبان های فارسی، عبرانی، فرانسوی و ماندارین(نوعی گویش زبان چینی) دارد. وی نه تنها دارای بینشی عمیق و تخصصی در مسائل سیاسی همچون مناقشه فلسطین و اسرائیل، سیاست های عربستان سعودی، مسائل مصر، عراق، سوریه، ایران، افغانستان و پاکستان است، بلکه با ارائه دلایل مستحکم و قوی خود خاصیت اقناع افکار عمومی و متمایل نمودن آنان به یک سوی خاص را نیز در خود دارد.

وی نه تنها برای نشریه اسرائیل هیوم و دیگر خبرگزاری های صیهونیستی به نگارش مقاله و ستون پرداخته است بلکه به عنوان شخصیت معتدل در جهان غرب به دلیل گفتگوهایش در خصوص روابط پاکستان و اسرائیل شناخته می شود.

احمد قریشی در مصاحبه های مختلف خود به صورت آزادانه درباره عادی سازی روابط میان پاکستان و رژیم صهیونیستی اظهار نظر نموده است و وی از جمله روزنامه نگاران و خبرنگارانی به شمار می رود که خواهان تقریب پاکستان و اسرائیل هستند.

پس از انتشار اخباری مبنی بر سفر یک شخصیت سیاسی دولت پاکستان به سرزمین های اشغالی در گفتگو با رسانه های غربی و اسرائیلی عنوان داشت: عمران خان نخست وزیر وقت فردی افراط گرا نیست و چنانچه وی مورد همراهی و حمایت قرار گیرد می تواند گام هایی در زمینه ایجاد روابط با اسرائیل را بردارد، اما در این میان شخصیت های افراط گرای مذهبی که از محبوبیت ویژه ای در میان مردم پاکستان برخوردار هستند مهمترین مانع در این مسیر هستند و بر همین اساس عمران خان مواضع بسیار تندی در قبال روابط با اسرائیل را به پیش گرفته است.

ارسال نظر

 
1