خبر فوری

 
 
سرکنسول ایران: روابط دو کشور پاکستان و ایران بی نظیر هستند
کد خبر :1452425778

11:52 1399/08/16


برچسب ها : اتاق بازرگانی مشترک پاکستان و ایران, اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, ایران, پاکستان, پاکستان و ایران, تجارت, سرکنسول ایران, لاهور, محمد رضا ناظری,

محمد رضا ناظری سرکنسول ایران در لاهور طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع لاهور LCCI، روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور پاکستان و ایران را بی نظیر توصیف کرد .


لاهور: به گزارش راز نیوز| محمد رضا ناظری سرکنسول ایران در لاهور طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع لاهور LCCI، روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور پاکستان و ایران را بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت که کشور های دیگر برای احیای چنین روابطی باید میلیارد ها دلار خرج کنند، درحالیکه دو کشور پاکستان و ایران به صورت فطری از این لطف برخوردار هستند. وی افزود: اگر کسی علاقه بازدید از تهران را داشته باشد در زمانی کمتر از سه ساعت به مقصد خود خواهد رسید، زیرا از هفته آینده پرواز هوایی لاهور به مقصد تهران به صورت هفتگی آغاز خواهد شد.

سرکنسول ایران رابطه میان بازرگانان ایران و پاکستان را یک رابطه عمیق عنوان کرد که با گذشت هر روز، به استحکام بیشتری دست می یابد. وی پس از تاکید بر تلاش بیشتر ال سی سی آی و سرکنسولگری و پاکستان و ایران جهت تقویت بیشتر تعاملات دوطرفه، اظهار داشت که قبل از شیوع کرونا، سفیر ما در پاکستان و ال سی سی آی توافق کرده بودند که بین اتاق های بازرگانی وبینار هایی برای بررسی فرصت های تجاری بین دو کشور برگزار کنند، اما به دلیل کووید19 پروژه ها به تاخیر افتادند و ما امیدواریم که اکنون که اوضاع بهتر شده است این وبینار ها همراه با دوره های زبان فارسی در LCCI برگزار شوند. وی در این بین به سهیل لاشاری رئیس سابق ال سی سی آی جهت ریاست اتاق مشترک بازرگانی پاکستان-ایران تبریک گفت.

گفتنی است در این دیدار  طارق مصباح رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور، ناصر حمید خان معاون ارشد، طاهر منظور چودری معاون رئیس، مصباح الرحمن رئیس اسبق، سهیل لاشاری، امجد علی جاوا معاون ارشد اسبق، علی حسام اصغر، زاهد جاوید معاون سابق و اعضای کمیته اجرایی این بخش حضور داشتند.

طارق مصباح رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور گفت که ال سی سی آی به روابط کاری عالی بین اتاق لاهور و کنسولگری ایران در لاهور افتخار می کند. وی گفت که هردو کشور دارای بازار های داخلی بزرگ و مزایای رقابتی ژئو استراتژیک هستند، اما برای افزایش حجم تجارت خود باید از این فرصت های استفاده کنیم.

براساس ارقام تجاری موجود در نقشه تجارت جهانی ITC، واردات ایران از پاکستان در سال 2019 ، 4.6 میلیون دلار بوده است درحالیکه در همین زمان واردات پاکستان از ایران 532.6 میلیون دلار بوده است. این میزان کل تجارت پاکستان با ایران را به حدود 537.53 میلیون دلار می رساند.

طارق مصباح خطاب به سرکنسول ایران ابراز داشت که بخش های بالقوه برای ارتقاء تجارت پاکستان و ایران شامل ارزش نساجی، دارویی و برنج هستند. ایران بزرگترین مصرف کننده جین در منطقه است درحالیکه ایران بازار قوی برای برنج پاکستانی را نیز دارد. پاکستان از ظرفیت بالایی برای صنعت داروسازی برخوردار است تا صادرات خود را با بهره گیری از بازار ایران افزایش دهد.

ناصر حمید خان نایب رئیس ارشد گفت: ما می دانیم که کمبود کانال های بانکی از علت های اصلی حجم کم تجارت دوجانبه هستند، ایران و پاکستان جهت افزایش حجم تجاری باید یک استراتژی ویژه ای برای همکاری بایکدیگر تشکیل دهند. حضور یک موسسه مالی ایران در پاکستان می تواند کمک بزرگی در این زمینه بکند. همچنین زمان آن فرا رسیده است تا هردو کشور در زمینه مکانیزم تجارت برای ارتقاء تجارت پیشرفت کنند.

ارسال نظر

 
1