خبر فوری

 
زخمی شدن ۲0 نمازگزار فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی
کد خبر :191738549

21:03 1397/12/01


برچسب ها : باب الرحمہ, رژیم صهیونیستی, زخمی, فلسطین, مسجدالاقصی,

نظامیان صهیونیست دیشب سه شنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و فلسطینیان مدافع این مسجد را در باب الرحمه کتک زدند و به سوی آنان گلوله شلیک کردند


 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ نظامیان صهیونیست دیشب سه شنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و فلسطینیان مدافع این مسجد را در باب الرحمه کتک زدند و به سوی آنان گلوله شلیک کردند که این حمله به زخمی شدن شماری از آنان منجر شد و شماری از نمازگزاران را نیز بازداشت کردند. هر روز که می گذرد نیروهای اشغالگر صهیونیست بر دامنه حملاتشان به مسجد الاقصی می افزایند.

گزارشگر المنار در گزارشی گفت شمار زیادی از نیروهای پلیس اشغالگر از تعدادی از درهای مسجد الاقصی دیشب پس از نماز عشاء به این مسجد یورش بردند و به نمازگزاران حاضر در باب الرحمه تعرض کردند. آنان نمازگزاران را با باتوم کتک زدند و گلوله شلیک کردند که دهها زخمی بر جای گذاشت و شماری از آنان را بازداشت کردند.

ناصر غوث دبیر جنبش فتح در بخش قدیمی قدس اشغالی از جمله زخمی شدگان است.

نیروهای اشغالگر از سمت باب المغاربه نیز به نمازگزاران یورش بردند و آنان را به شدت کتک زدند و شماری از آنان را بازداشت کردند .

دهها جوان فلسطینی در پاسخ به حملات نیروهای اسرائیلی ، دری را که اشغالگران در باب الرحمه ایجاد و سیم خاردار زده بودند از جا کندند.

همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان از طریق تعدادی از ورودی ها به مسجد الاقصی ، شمار زیادی از سربازان اشغالگر به محاصره این مسجد اقدام کردند و جلوی ورود فلسطینیان را به این مسجد کاملا گرفتند . همچنین نگذاشتند نمازگزاران در صحنهای مسجد الاقصی نماز عشاء بخوانند.

شیخ محمد حسین مفتی قدس با اشاره به ادامه حملات به مسجد الاقصی و نمازگزاران از سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال این حملات در شهر مقدس قدس انتقاد کرد.

وی گفت :« همه ملت فلسطین از مسجد الاقصی حمایت می کنند و به هیچ وجه این مسجد را تا زمانی که خداوند آنان را برای این مأموریت مهم و بزرگ برگزیده است تنها نخواهند گذاشت اما همه باید به وظایفشان در قبال مسجد الاقصی عمل کنند. ما به همگان به خرد و کلان به دوست و دشمن ، تأکید می کنیم ما از هیچ بخشی از بخشهای مسجد الاقصی کوتاه نخواهیم آمد.»

انتظار می رود رویارویی ها بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در روزهای آینده به خاطر اصرار فلسطینیان بر جلوگیری از اقدامات اشغالگران در باب الرحمه ادامه یابد.

ارسال نظر

 
1