خبر فوری

 
روسیه : گروه کلاه سفید ها را باید از سوریه خارج کنید
کد خبر :1887653168

15:51 1397/07/21


برچسب ها : حقوق بشر, روسیه, سوریه, شورای امنیت,

ویزلی نبینزیا ،نماینده روسیه در سازمان ملل متحد طی سخنرانی خود در اجلاس شورای امنیت با اشاره به گروه کلاه سفید ها گفته است که ،این گروه از لحاظ امنیتی خطرناک است.


ویزلی نبینزیا ،نماینده روسیه در سازمان ملل متحد طی سخنرانی خود در اجلاس شورای امنیت با اشاره به گروه کلاه سفید ها گفته است که ،این گروه از لحاظ امنیتی خطرناک است. وی بر کشورهای غربی تاکید کرد که باید فورا این گروه را از سوریه خارج کنید.

نماینده رسمی روسیه افزود، این گروه به بهانه کمک به شهروندان جنگ زده سوریه، درحال همکاری با گروه های تروریستی در سوریه است.

گفتنی است گروه کلاه سفید ها در ماه مارس سال 2013 با کمک مالی انگلیس، آمریکا و ترکیه تاسیس شد و وظیفه این گروه، امدادرسانی به اعضای گرو های تروریستی در سوریه است.
به گفته روسیه، پس از آزاد سازی مناطق اشغال تروریست ها در سوریه، مدارکی و شواهدی بر همکاری گروه کلاه سفید ها با گروه تروریستی تحریرالشام به دست آمده است که آنها به کمک یکدیگر برنامه حمله شیمیایی بر شهروندان سوریه ای را اجرا کرده بودند. گفتنی است که پس از اجرای این برنامه، گروه های مذکوره، اتهام حمله شیمیایی را به دولت سوریه نسبت داده بودند.

ارسال نظر

 
1