خبر فوری

 
روابط نزدیک بین پادشاه بحرین و سازمان های تروریستی القاعده و الفرقان
کد خبر :9977917

00:54 1398/04/26


برچسب ها : انصار الفرقان, ایران, بحرین, حمد بن عیسی, داعش, عربستان, گروه القاعده,

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روابط نزدیک با سازمان های تروریستی القاعده، داعش و الفرقان در ایران دارد.


منامه: به گزارش راز نیوز، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روابط نزدیک با سازمان های تروریستی القاعده، داعش و الفرقان داخل ایران دارد. طبق اطلاعات به دست آمده سازمان اطلاعاتی بحرین در سال 2003 میلادی توسط سازمان تروریستی القاعده طرح سرکوب کردن تظاهرات مردمی را داشتند. این پروژه به حکم مستقیم پادشاه بحرین به سه تن از مقامات ارشد بحرین سپرده شد.

 

خبرگزاری الجزیره اعلام کرد دولت بحرین لیست مخالفان دولت شامل نام رهبران شیعه از جمله آقای عبدالوهاب حسین را برای به قتل رساندن تهیه کرد. همچنین پادشاه بحرین از پادشاه عربستان خواست محمد صالح یکی از رهبران القاعده که در زندان عربستان بود را آزاد کند تا مسئولیت گروه سرکوب در بحرین به وی داده شود.

 

پادشاه بحرین از گروه تروریستی الفرقان در سال 2003 میلادی حمایت کرد و البلوچی را برای ترور و جاسوسی به داخل خاک ایران فرستاد در حالی که نیروهای امنیتی ایران هشام البلوچی را در سال 2015 میلادی طی عملیاتی به قتل رساندند.

 

لازم به ذکر است در سال 2011 میلادی، مردم بحرین که عموم آن‌ها را شیعیان تشکیل می‌دهند برای اعتراض از وضیعیت سیاسی کشورشان دست به تظاهرات زدند. پلیس بحرین با تظاهرات کنندگان برخورد شدید کرد، اما تظاهرات مردم شدیدتر شد. در همین زمان ارتش عربستان سعودی با هماهنگی حمد بن عیسی پادشاه بحرین به بهانه جلوگیری از نفوذ ایران، وارد بحرین شد و به شدت با کمک پلیس بحرین اعتراضات مردم را سرکوب کردند. ایالات متحده آمریکا در مورد سرکوب اعتراضات بحرین سکوت اختیار کرد. تا ابتدای سال 2012، 76 نفر از مردم بحرین به دست نیروهای امنیتی بحرین و عربستان کشته شده‌اند. حمد بن عیسی پس از ورود ارتش عربستان از فرماندهان سعودی تشکر کرد.

 

ارسال نظر

 
1