خبر فوری

 
 
رسانه هندی: تهران و دهلی علیه تروریسم همکاری می کنند
کد خبر :88519756

16:40 1397/11/29


برچسب ها : ایران, ضد تروریست, هند,

به دنبال سفر کوتاه وزیر خارجه هند به ایران، شبکه نیوز 18 هند امروز دوشنبه نوشت، دو کشور هند و ایران در مقابل حملات گروه‌های تروریستی همکاری خواهند کرد.


 

به گزارش  رازنیوز به نقل از ایرنا، با توجه به رخداد دو حمله تروریستی در ایران و هند که منجر به جان باختن ده‌ها سرباز دو کشور شد، هواپیمای سوشما سواراج وزیر خارجه هند در زمان سفر به شهر بلگراد صربستان، در شهر تهران فرود آمده و چندین ساعت مقام ارشد هند با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.
عباس عراقچی بعد از این دیدار در پیامی توییتری عنوان کرد، دو کشور هند و ایران هر دو در هفته گذشته شاهد حملات تروریستی بودند که ده‌ها کشته و زخمی داشته است. در دیدار با سوشما سواراج وزیر خارجه هند در تهران طرفین در مورد همکاری برای مقابله با تروریسم در منطقه به توافق رسیدیم.
به دنبال پیام توییتری عباس عراقچی، شبکه خبری نیوز 18 هند نیز نوشت، دیدار مقامات هند و ایران در تهران پیام روشن و قاطعی به پاکستان است.
به گفته رسانه هندی، در حالی که هند تعداد 40 تن از نیروهای نظامی خود را در عملیات تروریستی کشمیر از دست داده است، فرمانده سپاه پاسداران ایران نیز نیروهای امنیتی پاکستان را در حمایت از گروه‌های تروریستی که عامل حمله اخیر به نیروهای ایرانی در زاهدان است متهم می‌کند.
اداره کل اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در این دیدار دو طرف ضمن محکوم کردن حوادث اخیر تروریستی در سیستان و بلوچستان و همچنین سرینگر و ابراز همدردی متقابل، بر ضرورت صلح و آرامش در منطقه از طریق گفت‌وگو تأکید کردند.
وزیر امور خارجه هند همچنین نظر دولت متبوعش دایر بر عدم حمایت از تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورمان را مجدداً اعلام کرد.
عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل وابسته به گروه القاعده، چهارشنبه شب (24 بهمن) در یک اقدام کور تروریستی، یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین (ع) اصفهان را منفجر کرد. 
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 نفر از نیروهای جان بر کف سپاه شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1