خبر فوری

 
ربایش چند تن از شیعیان پاکستان توسط سازمان های امنیتی قانون شکن
کد خبر :410171348

16:19 1401/02/24


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, پاکستان, دیره غازی خان, سازمان امنیتی, شیعیان پاکستان, لاهور, کشمیر آزاد, کشمیر پاکستان,

طی یک هفته اخیر 9 تن از شیعیان مظلوم پاکستان به دست نهاد های امنیتی قانون شکن دستگیر و مفقود شده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی یک هفته اخیر 9 تن از شیعیان مظلوم پاکستان به دست نهاد های امنیتی قانون شکن دستگیر و مفقود شده اند.

براساس جزئیات منتشر شده در این زمینه، توقیر مهدی رئیس اسبق سازمان دانشجویان امامیه از لاهور، وجاهت عضو پیشاهنگان امامیه از منزلش در لاهور، زاهد عباس مرتضی عضو اسبق کابینه مرکزی دانشجویان امامیه از لاهور و حجت الاسلام سید تقی شیرازی مدیر حوزه مفتی جعفر حسین در قم از سرگودا توسط نهاد های امنیتی پاکستان دستگیر و مفقود شده اند.

 

همچنین گزارش هایی از ربوده شدن 4 تن از افراد شیعه از کشمیر تحت کنترل پاکستان که دو تن از آنها به اسم فرحان علی و طیب حسین از اعضای سابق سازمان دانشجویان امامیه شناسایی شده اند از مظفرآباد کشمیر و یک جوان شیعه دیگر از دیره غازی خان نیز منتشر شده است.

 

ناگفته نماند روند ربایش افراد شیعه در پاکستان توسط نهادهای امنیتی این کشور به بهانه های واهی از چندین سال گذشته ادامه دارد که نیروهای امنیتی بدون هیچگونه سند و مدرکی افراد شیعه را دستگیر و مفقود می کنند که بسیاری از این افراد توسط نهادهای امنیتی بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی به عنوان افراد مجرم معرفی می شوند. اما علما و مردم شیعه پاکستان طی اعتراضات مختلفی از نهادهای امنیتی و دادگاه عالی پاکستان درخواست کرده اند که در صورتیکه این افراد مرتکب جرمی شده اند آنها را با ارائه اسناد و مدارک در دادگاه و به صورت قانونی محاکمه کنند و در غیر این صورت آنها آزاد شوند. اما این درحالی است که نهاد های امنیتی با بی اعتنایی تمام نسبت به مسائل حقوق بشری و حتی قانون اساسی پاکستان، به این روند خود ادامه داده و افراد را برای مدت های طولانی و بدون اطلاع رسانی به خانواده هایشان، آنها را نزد خود نگه می دارند.

ارسال نظر

 
1